Над два пъти се е увеличил броят на входящите обаждания в Контактния център на Националния осигурителен институт през 2020 г. спрямо година по-рано, съобщават от осигурителния институт. През последните дванадесет месеца на телефон 0700 14 802 са постъпили общо 804 868 обаждания, броят им през 2019 г. е 333 868.

Според НОИ над 85% от запитванията получават решение още с първото свързване с центъра. Един телефонен разговор е под две минути и половина, показват още статистическите данни. Обработените обаждания са 203 727 - над 15% увеличение на разговорите за същия кадрови ресурс.

Най-голям брой обаждания са свързани с болнични и майчинство - близо една трета от контактите. От условията за отпускане и изплащане на пенсиите са се интересували 23% от питащите, други 14% са търсили отговори относно обезщетенията за безработица. Само 3% са имали въпроси относно електронните услуги на НОИ.

Тарифата за разговори към единен телефонен номер 0700 14 802 за връзка с Контактния център на НОИ от фиксираната мрежа е на цената на един градски разговор за цялата страна. За разговор от мрежата на мобилни оператори, включително и международни се заплаща цената на разговора в зависимост от абонаментния план.

Затварянето заради пандемията на много работни места, несигурността са вероятните причини хората да искат да разберат какви са възможностите им за подкрепа в тези дни, коментират запознати.