Омбудсманът Диана Ковачева изпрати нова препоръка до КЕВР заради честите аварийни прекъсвания на битовото горещо водоснабдяване на клиенти на "Топлофикация-Перник" АД. В нея тя настоява за нова проверка на топлофикационното дружество, съобщават от пресцентъра на обществения защитник.

Поводът за препоръката на проф. Ковачева са жалбите и сигналите от битови клиенти на топлофикацията в гр. Перник за нарушения на нормалното топлоснабдяване на жилищата им. Гражданите изтъкват, че вместо обявеното съкращаване с пет дни на срока за годишен планов ремонт на основни съоръжения това лято, реално спирането на топлоснобдителните услуги е било удължено и е обхванало периода от 13 август до 3 октомври 2022 г.

"Съгласно информация от дружеството, поетапното възстановяване на битовото горещо водоснабдяване за клиентите е следвало да приключи до 05.10.2022 г. На 04.10.2022 г. обаче, "Топлофикация-Перник" АД обявява авария в главен топлоизточник - пропуск в нагревна повърхност по време на хидравлични проби, поради което пускът отново е отложен. Впоследствие, на 06.10.2022 г., 08.10.2022 г. и 10.10.2022 г. "Топлофикация-Перник" АД публикува съобщения с еднакво съдържание за възникнала авария на главна топлопреносна магистрала "Юг", която нарушава работата на топлопреносната мрежа в сгради в гр. Перник (улиците "Юрий Гагарин", "Клемент Готвалд", "Благой Гебрев", " Минск", "Карл Маркс", "Калинин", "Стомана", "Хасково", "Лом", "Несебър", "Созопол", "Ленински проспект", както и Детска градина, РУП, Кметство "Изток"; 10-о училище; 11 ОУ; Банка ДСК; ПГЧЕ; ресторант "Европа"; бензиностанция МИД). В съобщенията не е посочен срок за възстановяване на топлоподаването", пише Диана Ковачева до КЕВР.

Тя настоява за своевременно предприемане на мерки предвид предстоящото начало на отоплителния сезон.

Ковачева подчерта, че през март 2022 г. КЕВР направи извънредна проверка на "Топлофикация-Перник" АД заради концентрацията на четири аварии на основен топлоизточник, които оставиха Перник без топло в периода 27 януари - 11 февруари 2022 г.

Диана Ковачева посочи, че и до момента не е информирана за резултатите от тази проверката и предприетите действия. Затова настоява тя за намирането на трайно решение на проблемите с качеството и непрекъснатостта на топлоснабдителните услуги в гр. Перник.

Категорично е становището на омбудсманът е, че всички потърпевши трябва да получат справедливи компенсации.

КЕВР проверява Топлофикация Перник

КЕВР проверява Топлофикация Перник

Сигналите са и от областния управител, и от омбудсмана