Шофьорите да минават на не по-малко от метър и половина, докато изпреварват колоездачи. Тази нормативна промяна искат приятели на загиналия 41-годишен велосипедист Мартин Гачев, цитирани от БНР.
Вечерта от 19 часа велосипедисти се събират на площада при НДК в София в памет на Мартин, който на 24 февруари на главен път I-8 близо до Божурище беше блъснат от тир и загина.
Това ще ни гарантира доста голяма сигурност, понеже в момента в закона е залегнало по правилник, че трябва да се изпреварва на безопасно разстояние, но точно какво е то не се знае, всеки може да го тълкува както си иска, каза един от организаторите на протеста, Цветан Близнаков пред БНР.
Велосипедистите искат толерантност и по-строги правила за безопасност на движението. Гачев, който беше част от Колоездачен Клуб "Булвело", беше един от най-успешните шосейни колоездачи в България. Участваше редовно в пробези на шосе за любители, в състезания в планината и записа редица успехи, припомня bTV.
![74-годишен велосипедист почина след катастрофа в Русе](https://webnews.bg/uploads/images/21/8221/238221/160x90.jpg?_=1465393186)
74-годишен велосипедист почина след катастрофа в Русе
В София днес има кампания "С колело до работа"
Прокуратурата да не допусне освобождаването на виновния шофьор на тир, причинил смъртта на Мартин Гачев, искат велосипедистите. Те настояват за най-тежката възможна присъда от страна на съда и по-голяма осведоменост.
Искат обучения на шофьори и инвестиции за изграждане на по-добра велосипедна инфраструктура, отделена физически от автомобилния трафик, както в градски, така и в извънградски условия.
Tong
на 28.02.2017 в 10:18:52 #2Пропуснах нещо - как точно ще се отчита дали разстоянието е било 1,50 м. или 1,45 м.? Някой с шублер ли ще го мери? Няма и как да се определи кое разстояние е безопасно, защото понякога и 2 метра могат да се окажат недостатъчни. Шофьорите са длъжни да пазят всички участници в движението, но въпреки това каруците са забранени, нали? (не че ги няма) Все пак говорим за пътища, чиято цел е да осигуряват възможност за бързо придвижване от точка А до точка Б, а не за писти за тренировка. ======== Искат обучения на шофьори и инвестиции за изграждане на по-добра велосипедна инфраструктура, отделена физически от автомобилния трафик, както в градски, така и в извънградски условия. ======== Последното, според мен, е решението на проблема. Другите искания няма да доведат до промяна, но това - ще има резултат.
Tong
на 28.02.2017 в 10:13:20 #1Самият аз карам нерядко, но имам 2 забележки: 1. Как точно ще се спазва разстоянието от 1,5 м.? Да си представим типичен първокласен път. За да бъде изпреварен колоездачът, шофьорът на лекия автомобил трябва да навлезе в лентата за насрещно движение. Ако отсреща има колона или постоянно движение, а велосипедистът го кара лежерно, защото е уморен, възрастен или просто така му е кеф, се образува една хубава колона със скорост от 10-12 км./ч. Всеки шофьор може да си представи за какво става дума. 2. Не е добра идея да се кара колело по първокласен автомобилен път, (а и изобщо по път/ улица). По-добре да се изградят паралелни велоалеи, но просто не е безопасно за велосипедистите. Дори по банкета да карат (ако става за каране, разбира се), пак са в опасност. И никакви законодателни мерки не могат да променят това положение. Идиотите по пътя няма да свършат... Колкото пъти съм карал по улица/булевард, толкова пъти съм бил с ясното съзнание, че това може и да ми е за последно. Няма как за велосипеди и коли да се прилагат еднакви правила. Най-малкото, велосипедистите са много по-уязвими и едно неволно падане на пътя крие огромни рискове.