Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов препоръчва потребителите да следят дали има разминаване на цените на стоките при пазаруването по Великден.
Разминаване между обявени и прилагани цени най-често се среща при промоции и кампании за намаления. То може да се дължи, както на умишлено поведение, но също и на небрежност от страна на представители на търговеца, пояснява Маргаритов.
Той подчертава, че при проблем е важно потребителите да подадат сигнал към контролен орган.
Според председателя на КЗК има два възможни случая за разминаване на цените. Единият е по-скоро небрежност и става дума за административно нарушение, тогава се санкционира търговеца с глоба от 500 до 3000 лв. При другият случай ако пък бъде установено, че това е масова практика, намалени стоки да не са чак толкова намалени, тогава случая се определя като нелоялна търговска практика и глобата може да достигне до 30 000 лв.
Димитър Маргаритов е категоричен, че никой няма право да анонсира фалшиви намаления или да подменя информация, която касае цената на стоката.
"Спазването на правилата при обявяването цените на стоките в търговските обекти е основна характеристика на коректния и лоялен пазар", допълва председателят на КЗП.
Xa-x@v
на 26.04.2019 в 13:44:08 #1КЗП,защитава не интересите на потребителите в случаите,когато наистина има злоупотреба спрямо потребителя,а на комплексирани индивиди.