Жители от "Княжево" се събраха пред сградата на Столичната община, за да изкажат недоволството си от планираното разширяване на столичния булевард "Цар Борис III" в участъка от "Никола Петков" до спирка "Планинец", превръщането му в скоростна отсечка и изграждането на пътен тунел за безконфликтна връзка от "Околовръстния път" към Перник, съобщи БГНЕС.

Те поискаха да бъдат приети от кмета на София Йорданка Фандъкова и главния архитект Здравко Здравков, за да ги запознаят с притесненията си и да поискат проектът да бъде променен.

Хората настояват предвиденото премахване на локалното платно от "Никола Петков" в посока "Княжево" да се запази, както и да се реализира изграждането на велоалеята.

Според един от недоволстващите проектът може да бъде реализиран по примера на бул. "Сливница", която преминавайки в "Европа" преминава на три нива. Той смята, че "Цар Борис III" трябва да влезе в автомобилен подлез на "Горнобански път" и отгоре да се направи кръгово, да има естакада, която да продължи към "Люлин", за да се свърже с АМ Струма.

Сред недоволните е и председателят на църквата "Свети великомъченик Панталеймон" свещеник Димитър Тухчиев, който се притеснява от това, че по проект, пътят минава през олтара на храма, което няма как да позволи. Затова е поискал границите на пътя да бъдат отместени поне с 50 м.

"Сградата на храма е стара и е с плитки основни. Това не е взето под внимание нито от страна на изпълнителя на проекта, нито от страна на възложителя. Близкият трафик ще предизвика увеличаване на пътникопотока, засилване на вибрациите, които могат да доведат до разрушаването на храма, както и да повишат опасността от увеличаване на пътно-транспортните произшествия", подчертава свещеникът.

Според един от собствениците на два имота в района булевардът не може да се възприема като "Околовръстен път", защото той преминава през урбанизирана територия. По думите му има обходен път, който е по автомагистралата, а пътят през владайското дефиле е тесен и е трудно да се разшири, а отделно това влошава и живота на 20 000 души.

Протестиращите заявиха още, че ако не бъдат приети от Фандъкова и главния архитект, са готови да използват всички законови средства, за да защитят правата и интересите си, като имат готовност да блокират кръстовището и да организират протести.

Любо Стефанов от сдружение "За Княжево" поставя въпроса дали при проектирането на безконфликтния завой от "Бъкстон" към "Княжево" са правени транспортни симулации и ако са правени дали те са правени при сегашния габарит на "Околовръстен път" или при вече уширения му габарит.

Дали да правени обследвания на потока, влизащи от Перник в София, през Владая и Княжево, пита още Стефанов. Той се интересува още дали ще се направи уширение на булеварда при "Княжево", който сега е двулентов и ще трябва да поеме трафика от седемлентовия или ще допуснат там да се образува тапа.

Според него е важно по темата да има обществено обсъждане.