Според статистически данни, разпространени от компанията Limelight Networks и цитирани от gsmreview.bg, консумацията на мултимедийно съдържание (като видео и музика) от собствениците на мобилни устройства е нараснало с 600 % през първите пет месеца на 2011 година спрямо предходната година.

Бумът в продажбите на смартфони и тяхната употреба, както и интересът към мобилните приложения, определено е допринесъл за ръста в търсенето на мобилно мултимедийно съдържание. По-бързите процесори и по-големите екрани на най-новите телефони и таблети,а и редицата източници на видео материали, достъпни за потребителите, им позволяват да гледат видео и далеч от вкъщи.

Има и недостатък при консумацията на мултимедията - изключителното увеличаване на трафика на данни, които се изискват за стриймване на видео към мобилните устройства. Много търговци са наясно със ситуацията и затова през тази година оповестиха намеренията си да премахнат плановете си за неограничен достъп до данни.

Тенденцията за нарастване на потреблението на медийно съдържание от собствениците на мобилни устройства ще продължи. Клиентите ще трябва да плащат повече за използваните от тях данни или да намерят алтернативни варианти чрез Wi-Fi мрежи, за да удовлетворят необходимостта си от употреба на медийно съдържание, обобщава gsmreview.bg.