NVIDIA GeForce 8 прави достъпни и най-изтънчените видео възможности както в новите игри, така и в очакваната вълна приложения за Windows Vista, съобщават от ComputerWorld.bg.

Новият графичен процесор GeForce 8800 показва следващото поколение възможности, което се характеризира с някои съществени предимства. За пръв път 8800 позволява разделяне на някои процеси, чрез т.нар. Gigathread Technology, с която се печели допълнителна производителност, както и "интелигентно ангажиране на хардуера и балансиране на видео обработката", което пък позволява по-добро оползотворяване на наличните ресурси и постигане на по-качествена обработка на текстурите, геометрията и физическите ефекти в изображенията.

В GeForce 8 серията са и първите графични чипове на NVIDIA с т.нар „Unified Shader Architecture" (наричана още „Unified Shader Model" или „USM"). Това означава, че при новите графични процесори на компанията вече няма специални блокове за обработка на пикселните и вертексни шейдери.

Вместо тях има унифицирани процесори, които се наемат с изчислителната работа според конкретните нужди за обработка на пикселни, вертексни или друг тип инструкции в дадения момент.
Те се използват и за физически изчисления и пресмятания на данни.

В Geforce 8800 работят общо 128 такива изчислителни устройства, които в терминологията на компанията се наричат "поточни процесори". Така базираните на новия процесор видеокарти, каквито NVIDIA ще предложи за различните ценови сегменти.

Тук няма как да се отмине и 100-процентовата хардуерна поддръжка за интерфейса DirectX 10 на Microsoft, който е ключов фактор за използването на графичните възможности на новата операционна система Windows Vista.