Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция в размер на 10 000 лв. на "Орбител" ЕАД.

Решението е след молба на "Българска телекомуникационна компания" АД и касае рекламната кампания на услугата "Бизнес Орбифон".
КЗК е установила, че ответното дружество рекламира своята услуга чрез сравнителна таблица, в която се използват некоректни твърдения.

Създава се внушение, че потребителите на БТК плащат завишена стойност на услугите, заявяват от КЗК.
От комисията уточняват, че доказателствата по преписката сочат, че цените на компанията са икономически обосновани и утвърдени от КРС, т.е тя не би могла да ги променя едностранно.

Макар в таблицата да не се посочва конкретно име, посланията "Спестете от сметките на БТК!", "Спестете! Защо да плащате повече?", "И този човек също се казва Любо, и той има жена и тъща", "Беше Та Ка", позволяват ясно да се идентифицира конкурентното дружество, заявяват от КЗК.

Комисията е счела, че поведението на "Орбител" ЕАД противоречи на добросъвестната търговска практика и цели да увреди интересите на "Българска телекомуникационна компания" АД, поради което от КЗК са постановили прекратяване на нарушението и предварително изпълнение на решението.

Междувременно Орбител обяви, че ще обжалва решението на КЗК, което спира рекламната кампания за сравнение между цените на Бизнес Орбифон и телефонните услуги на БТК.
Сравнителната реклама е позволена от закона и безспорно е в полза на потребителите, се казва в писмо до медиите.

Факт е, че потребителите заплащат по-малко за телефон когато говорят през Бизнес Орбифон. В тяхна полза е да са информирани, за да могат да направят разумен избор, коментират от компанията.

Според тях този казус трасира пътя на сравнителната реклама в България.
Орбител се надява, че принципното отношение на КЗК е позитивно и Комисията ще подкрепя сравнителната реклама в бъдеще.
Конкретното решение на КЗК е взето с особено мнение на някои от членовете на Комисията, уточняват от Орбител.

Това е първия случай на директно сравнение на цени в реклама в България и би било във вреда на потребителите да се превърне неоснователно в аргумент срещу сравнителната реклама по принцип.

Интересен факт е, че скоро след старта на рекламата на Бизнес Орбифон дружеството „БТК Мобайл" последва примера на Орбител и разпространи реклама, в която директно сравнява цените на своя услуга с услуги на другите двама мобилни оператори.
Буди недоумение факта, че дъщерното дружество на БТК използва практика, срещу която БТК се обявява, се посочва в писмото на Орбител.