Данните сочат, че позициите на браузърите Safari и Firefox на американския пазар се засилват, а в същото време Internet Explorer губи популярност в средите на Интернет-потребителите, съобщават от IDG.BG.

В началото на годината ползвателите на Firefox са били 13,7 на сто, което е по-нисък дял, отколкото този през декември 2006 г., когато делът на браузъра на американския пазар е доближавал 14%.

В началото на 2006 г. този дял обаче е бил 9,5%. Позициите на Safari за Apple Mac за миналата година са се повишили с 50%, като в момента на този браузър се падат 4,7% от пазара.

През 2005 г., едва 3% от потребителите са ползвали Safari. Делът на потребителите на IE се е понижил от 85,3% до 79,7%. В началото на 2005 г. Internet Explorer е държал около 89% от пазара.

Данните от друга анализаторска компания говорят за още по-стремителен спад в популярността на браузъра на корпорацията Microsoft в САЩ. През януари делът на IE е бил 78,1% спрямо 80,9% в началото на 2006 г.

Данните за Firefox незначително се отличават от Net Applications, а оценките за дела на пазара на Safari са дори още по-скромни. Аналитиците от OneStat смятат, че този продукт заема 3,68% на американския пазар.

Делът на Opera в САЩ, по техните наблюдения, се е понижил с 0,77% до 0,58%.