Американският пазар на Интернет търговия расте от година на година. Съгласно проведено изследване, обемът на продажбите само за двата предновогоднишни месеца е $24,3 млрд., а от 2002 до 2006 година този показател се е увеличил почти 2,5 пъти, съобщават от IDG.BG.

Руският пазар все още е много далече от тези показатели.
Изследователската компания eMarketer е провела проучване на пазара на е-търговия в САЩ. Резултатите от него сочат, че активността на потребителите не само че се засилва с наближаването на Коледните и новогодишните празници, но и расте със стабилен темп всяка година.

Според прогнозите, за периода ноември - декември 2006 година Интернет-търговците ще заработят с 22% повече, отколкото са успели да отчетат година по-рано.
За последните пет години пазарът на електронна търговия в САЩ се е увеличил почти 2,5 пъти.

Ако в предпразничните месеци на 2002 г. за онлайн-покупки са похарчени около $10,6 млрд., то през текущата година тази сума ще възлезе на $24,3 млрд. Към момента в САЩ са официално регистрирани над 600 Интернет-магазина. По Интернет може да се купи всичко, което се предлага и в обикновения магазин - от компютър, през книги, музикални дискове и много други.

Пазарът B2C (бизнес-към-потребител) в Русия още е много далече от постигането на нивото на насищане. Ако в САЩ делът му в общия обем на търговията на дребно достига 5%, то в Русия не превишава и 1%. Експертите обясняват това с ниската покупателна способност на населението, а също и поради факта, че основната част от Интернет-магазините са разположени в Москва.