През миналата година съкратихме над 600 електронни елемента от автомобилите ни – това са функции, от които никой не се нуждае и не знае как да използва.
Това обяви вицепрезидентът по електрониката, развитието на шасито и реинжинеринга на Mercedes-Benz Щефан Волфсрийд по време на 20-минутна реч на симпозиум за новостите в индустрията, проведен в Щутгарт.

Изложението на Щефан Волфсрийд бе насочено против пренасищането на автомобилите с електроника, от която клиентите нямат нужда, информира Агенция Speed-Press.
Според специалиста неспособността да се интегрират някои функции в общата електронна инфраструктура е причина за много дефекти по системата.

По думите на Волфсрийд пренатоварването с електроника не помага на шофьорите.
Нашата цел е да се фокусираме върху това, от което наистина има нужда. Шофьорите нямат възможност да регулират всичко, което им е предоставено като възможност за настройване, обясни Волфсрийд.
Една от излишните функции според него е индивидуалната памет за автоматично нагласяне на седалките с контактния ключ на колата.

Шефът на един от най-важните отдели в компанията изложи становището си в изключително деликатно време за Mercedes. През май фирмата бе принудена да отзове над 650 000 автомобила поради вероятна неизправност в електронна спирачна система, разработена съвместно с Bosch.

Глобалната стратегия на целия концерн DaimlerChrysler в момента се преразглежда поради решението на акционерите да не подкрепят финансово партньора си Mitsubishi.

Според Волфсрийд речта му няма общо с изтеглянето на автомобилите от пазара и обяви, че някои от дефектите са причинени от ненадежден софтуер на Microsoft и IBM. Двете компании са обещали да подобрят продукцията си и да отстранят грешките.