Meta, фирмата-майка на Facebook и Instagram, работи върху самостоятелно, базирано на текст приложение за социална мрежа. Идеята е то да съперничи както на Twitter, така и на неговия децентрализиран конкурент, Mastodon, съобщава БиБиСи.

От Meta посочиха, че проучват самостоятелна децентрализирана социална мрежа за споделяне на текстови актуализации. Ние вярваме, че има възможност за отделно пространство, където творци и обществени фигури могат да споделят навременни актуализации за своите интереси, заяви говорител на компанията.

Подобно на Twitter приложение би позволило на Meta да се възползва от настоящия хаос в ръководената от Илон Мъск компания. Twitter се бори да задържи рекламната си база след закупуването на платформата от Мъск в края на миналата година.

По първоначална информация новото приложение е с кодово име P92 и ще позволи на потребителите да влизат чрез съществуващите си идентификационни данни в Instagram. Приложението на Meta ще се основава на подобна рамка на тази, която захранва Mastodon, подобна на Twitter услуга, която стартира през 2016 г.

Плановете на Meta идват в момент, когато най-голямата й платформа, Facebook, изпитва затруднения да привлече вниманието на по-младата аудитория.

Meta пуска месечен абонамент за Facebook и Instagram

Meta пуска месечен абонамент за Facebook и Instagram

Услугата ще бъде на цена от $11,99 на месец в мрежата или $14,99 на месец за iOS