Министерството на икономиката ще настоява мобилните оператори да уведомяват своите клиенти, че договорът им изтича.
Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на икономиката Трайчо Трайков, информира БНР.
Министерството ще предложи тази промяна в Закона за електронните съобщения.
Мобилният оператор е длъжен най-малко 30 дни преди изтичане на срока на действие на договора да уведоми потребителя, уточни Трайков. Съгласно това предложение потребителят ще може да прекрати договора, ако не е получил информация в посочения срок, обясни той.
Припомняме, според сегашната практика договорите се удължават автоматично за срок от една или две години.
hypertrade
на 30.03.2011 в 11:42:56 #6МИНЕТ натиска мобилните оператори за подновяването на договорите
Worv
на 27.03.2011 в 23:53:59 #5Договори ли? Изобщо не трябва да има договори. Точно договорите правят операторите монополисти. Когато няма договор добре ще си помислят преди да ти надпишат сметката или да те цакат с такси, доплащания, изравнявания и т.н. това си е услуга като всяка друга, все едно да подпишеш договор фризьора си, че ще се подстригваш само при него. Междувременно той получава панкирсон но ти нямаш избор, ще му плащаш и това е. Договори само с юридически лица за гражданите не. Какъв договор е това, то си е диктат, наговорили са се и дерат кожи с години. дане би да имам право на промени по договора, я се опитай да се пазариш. На юридическите лица няма как, там се преговаря с юристи ...
boikox
на 27.03.2011 в 21:42:21 #4Съгласен за деня на строшените витрини...
Имeйл
на 25.03.2011 в 22:30:42 #3Това са само предизборни напъни, властта няма да отсече ръката, която я храни! Разбира се, след изтичането на договорите не трябва да бъдат подновявани автоматично, трябва да стават безсрочни. Порочната практика се пренася и в други сфери на услугите и нищо чудно скоро и хранителните вериги да почнат да принуждават клиентите си да сключват подобни писмени споразумения с тях. Другото, което трябва да задължат търговците, е предлаганите договори да са изцяло изписани с едър, четлив шрифт, а защо не и с еднакъв размер. Но... не се заблуждавайте, това са утопии, за да има какво да "руча" и "верва" племето. Нищо подобно няма да се случи!
Borneo
на 25.03.2011 в 19:13:20 #2Не е достатъчно.Трябва да има срок до 3 месеца през който потребителя след изтичане на договора да може да го прекрати или преподпише.Поради масова порочна практика , да се премахне дистанционното подписване на договори , освен в случай ,че не е с електронен подпис.
Bono
на 25.03.2011 в 18:26:02 #1На мобилните оператори им трябва ден на строшените витрини !