Най-голямата социална мрежа Facebook е платила 1.35 милиона долара за лобизъм през миналата година. По този начин компанията за първи път в историята си минава границата от един милион долара, изхарчени за подобни услуги в разстояние на 12 месеца, съобщава kaldata.com.

Само за последното тримесечие на 2011 година от Facebook са платили 440 хиляди долара за дарения към различни политици и организации, които в замяна се задължават да прокарват интересите на социалната мрежа под формата на подходящи законодателни промени. Facebook набляга особено върху международната регулация на световната мрежа и ограниченията на достъпа, налагани от чужди правителства.

Социалната мрежа се бори за по-свободна от регулации интернет среда, в която хората не са следени и имат свободата да споделят всевъзможни данни за себе си.

През първото тримесечие на миналата година от Facebook са дарили „скромната" сума от 230 хиляди долара, а при следващото парите са скочили до 320 хиляди. При предпоследното тримесечие за лобизъм социалната мрежа е изхарчила 360 хиляди долара.