Докато силното търсене в Европа и Азия помогна на световните продажби на персонални устройства да скочат с до 8,7 процента през четвъртото тримесечие на миналата година, реализациите в САЩ и Япония изостанаха сериозно, сочат данни на последното проучване на IDC Worldwide Quarterly PC Tracker, съобщават от IDG.BG.

Според доклада, докато Европа и региона на Азия, Тихоокеанското крайбрежие, Канада и Латинска Америка отчитат "здравословен" пазарен ръст, продажбите в САЩ и Япония продължават да спадат.

Понижаващите се търговски продажби доведоха и до загуба на пазарни позиции при някои пазарни лидери и оказаха чувствително влияние върху щатския и японския пазари.

В световен мащаб продажбите на PC-та са нарастнали с 8,7 на сто, като общият брой реализирани персонални компютри възлиза на 65,6 милиона за последното тримесечие на 2006 г., което е спад спрямо 9,1 - процентния ръст от третото тримесечие на миналата година.

За цялата 2006 г. са продадени общо 228,6 милиона РС-та, което е ръст от 10% спрямо увеличението от 16 на сто през 2005 г.

От Dell от година на година отчитат спад в продажбите си за четвъртото тримесечие в САЩ, а и в световен мащаб. Въпреки това, компанията успя да удържи челната си позиция в класацията по световни продажби за цялата 2006 г., макар и с малък марджин.

В същото време, компании като HP, Acer, Toshiba и Apple се възползваха от комбинацията от силни продажби на дребно и реализации за крайните клиенти, разпространението на портативни PCта, особено в потребителския сегмент, и агресивното ценообразуване.