През първото тримесечие на тази година от компанията Research in Motion са продали само 490 000 бройки от своя модел PlayBook, съобщава gsmreview.bg. За същия период са продадени 9.25 милиона екземпляра от iPad.

За да използва тези данни, екипът на Blоomberg се е позовал на проучване на анализатори. Според информацията от RIM ще продадат около 2.2 милиона бройки от PlayBook за една цяла година. Анализатор от компанията Canaccord Genuity е изчислил, че от RIM ще продадат 1.5 милиона свои таблета през тази година.

Екипът на RIM представи модела си Playbook в САЩ и Канада през месец април. Устройството, което е предназначено най-вече за корпоративния пазар, разполага с 7-инчов екран (за сравнение екранът на iPad е 10-инчов). Известно е скептичното мнение на бившия изпълнителен директор на Apple Стив Джобс към таблетите с по-малки екрани. Според него те са твърде големи за смартфони и твърде малки за таблети.

Верността на това твърдение на Джобс се потвърждава от слабия успех на RIM по отношение на модела Playbook. RIM не е единственият производител, имал проблеми с налагането на пазара на таблет, който не е оборудван с Android. Продажбите на таблета TouchPad на Hewlett-Packard също не бяха успешни.