С четири различни награди се увенча хибридната система на Toyota (Hybrid Synergy Drive). С това силовият агрегат на Prius се превърна в най-награждавания в историята на автомобилостроенето, съобщава Агенция Speed-Press.

“Двигател на 2004 г.” е най-значимата от наградите. Званието “Най-добър нов двигател”, “Най-икономичен”, както и отличник в категорията между 1,4 л и 1,8 л. са останалите призове, с които бе удостоен силовият агрегат на хибридния Toyota Prius.

А ето и фактите, които безспорно доказват неговите способности. На смесен градски цикъл автомобилът “харчи” едва 4,3 л гориво на 100 км. Prius се пребори с осем първенци в различни категории за главната награда “Двигател на 2004 година”.

Хибридът не само грабна приза, но и изпревари съперниците си с няколко “обиколки”, набирайки 380 точки.
Наградата ще бъде връчена на д-р Такехиса Яегаши, Главен изпълнителен директор на Toyota Motor Corporation's Powertrain Development Group по време на специализираното изложение за силови агрегати Engine Expo 2004, което се провежда в Щутгарт, Германия.

Годишните награди за най-добър силов агрегат в различни категории се провеждат от 1999 г. насам и се ползват с изключително висок авторитет в цял свят. За титлата може да се бори всеки двигател, произвеждан масово и продаван в поне една страна.
Журито се състои от 56 известни журналисти от 24 страни от всички краища на света. Наградите се присъждат в 11 категории, където силовите агрегати се разделят според работния обем.

Под внимание се взимат разхода на гориво и динамичните показатели.