Японската компания Media Groove, занимаваща се с мобилни технологии, пусна на пазара виртуален свят, достъпен за всички мобилни устройства, които поддържат Flash.
Новият продукт на компанията носи наименованието Chipuya Town и представлява мобилен вариант на японския търговски квартал Shibuya.

Всеки потребител трябва да си направи аватар още при самата регистрация, след което вече може да влезе в същинската част на мобилния квартал, в който може да пазарува чрез виртуална валута, да се социализира с останалите потребители, да търси съкровища и да присъства на различни събития.

Виртуалната валута е наречена Grooves и освен че може да бъде придобита чрез изпращане на SMS на определен номер, може да бъде спечелена и чрез различни други дейности.

Всеки един от спечелените Grooves може да бъде използван за виртуално пазаруване - 100 Grooves струва чифт обувки, а диванче за виртуалния апартамент на потребителя струва 300 Grooves.
Очаква се включването на продукти като коли и домашни любимци през следващата година.

Разбира се, не са забравени и рекламодателите. Всеки, желаещ да рекламира в мобилния виртуален свят, трябва да заплаща 4 хил. щатски долара на месец за покаване на реклами върху виртуалните билбордове.

Подобно на търговските центрове на Second Life и момичешкия виртуален свят Stardoll, всяка фирма, която иска да рекламира в търговските центрове в Chipuya Town, да провежда виртуални промоции или да наеме камион, който да обикаля виртуалния свят и да разпръсква рекламни флайери, може да направи това само срещи 8 хил. долара на месец.

В плановете на Media Groove е застъпена и програма, по която компаниите могат да участват в играта чрез наемане на виртуален щанд, но допълнителна информация за това още няма.

Източник: VisionForWeb