feceМного от най-популярните приложения във Facebook споделят идентифицираща потребителя информация с рекламни компании, нарушавайки правилата на социалната мрежа. За това съобщи CNET, позовавайки се на разследване на „Уолстрийт Джърнъл"

Смята се, че имената на десетки милиони потребители и „приятелите" им от социалната мрежа са попаднали в ръцете на 25 компании в сферата на рекламата и събирането на бази данни с хора. Журналистите от „Уолстрийт Джърнъл" открили, че 10-те най-популярни приложения във Facebook, в това число и FarmVille, предават на трети страни идентификационните номера на потребителите си. По тях в последствие може да се разбере името на всеки потребител.

Една от фирмите, Rapleaf е свързала информацията със своята база данни с хора, ползващи Интернет. Компанията предлага своеобразна „търсачка", която може да извади информация за името, годините и контактите в социалните мрежи на даден потребител. Пред вестника от фирмата признаха, че част от данните на други компании, но това не било „нарочно".

От Facebook коментираха, че предприемат стъпки, за да „ограничат значително" излагането на показ на лична информация. Това е пореден проблем със сигурността  за социалната мрежа. През май тази година стана ясно, че функцията „предварителен поглед" прави видими за всички конфиденциалните разговори на потребителя.