Сигнал от група от около 30 туристи, канещи се да посрещнат Нова година в четиризвезден хотел край Варна, е постъпил в Комисията за защита на потребителите.

Те са закупили тридневен ол инклузив пакет за новогодишните празници. Когато пристигнали на място, туристите установили, че температурата на въздуха в стаите и фоайето на хотела са твърде ниски. Туристите са били недоволни и от недостатъчното количество храна. Това съобщи директорът на Регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите - Варна Илиян Станоев, цитиран от радио Фокус.

Сигналът на националния телефон за защита на потребителите е подаден около 22.30 часа на 30 декември, дежурен екип на Регионалната дирекция на КЗП - Варна е пристигнал на място около 23.00 часа.

Инспекторите са установили, че термометърът на рецепцията е показвал 16 градуса, което е недопустимо за хотел с четири звездна категоризация. Всичко е описано в констативен протокол, направена е и пълна проверка на документите за съответната категоризация на обекта. Проверките по сигнала продължават и към момента.

В първия работен ден е сезирана и Регионалната здравна инспекция във Варна. Туристите са насочени да подадат жалби и към туроператорите, от които са закупили туристическите пакети. След извършената проверка на място е информирана и Главна дирекция „Контрол на пазара" при КЗП, от където са разпоредени насрещни проверки на туроператорите, в които ще се включат екипи от други регионални дирекции.

Целта е постигане на споразумение между потребителите и търговците, предлагащи туристическия продукт, допълни Илиян Станоев.