"Отчитайки случващото се в сектора и голямата международна конкуренция, за следващата година се надяваме на повече средства за реклама на българския туризъм. Бих искала да благодаря на премиера и на финансовия министър за подкрепата, която оказват на сектора. Така ще отговорим на предизвикателствата и ще утвърдим България като предпочитана туристическа дестинация", обяснява министърът на туризма Николина Ангелкова в заседание на Националния съвет по туризъм в курорта Златни пясъци.

"В момента се провеждат срещи по отделните пазари в топ 10 за входящ туризъм, работим индивидуално на всеки от пазарите, за да оценим конкретните специфики. Рекламата за тази година е 11 млн. лв. в нашия бюджет. За следващата година се надяваме на по-голям бюджет, в момента се уточняват детайлите", допълва тя.

В момента се работи не само по отношение на изискванията на целевите пазари в топ 10, но и на перспективните - САЩ, Китай, Япония, Индия, Южна Корея, Близък изток, които изискват по-специфични действия, коментира Ангелкова.

За текстовете в публичното пространство срещу българския туризъм, тя добави: "Яд ме е на такава кампания, не сме крили, че този сезон ще е труден след три години непрекъснат ръст, не сме крили, че има проблеми в сектора и инцидентни нарушения, но те не трябва да развалят имиджа на българския туризъм. Всеки проблем решаваме в режим на диалог, така че да създадем устойчивост на сектора", посочва тя, цитирайки информация от бизнеса, че има достатъчно туристи в курортите и по цялото море.

Нямало криза с туристите по българското Черноморие според Симеонов

Нямало криза с туристите по българското Черноморие според Симеонов

Броят им бил по-малък в сравнение с 2018 г., но приходите нараснали

"Работим с общи усилия, за да направим продукта ни устойчив и предпочитан. Проблеми, които са замитани 20-30 години, сега решаваме заедно", обяснява министърът.

Ангелкова коментира, че програмата за реклама включва разнообразни канали. "Извън туристическите изложения, онлайн рекламата, която заема ключово място, ще предложим и конкретни стъпки за подкрепа на организирания туризъм с допълнителни средства за промотиране Механизмът, който се подготвя в момента, е базиран върху броя туристи в регистрираните места за настаняване. Това реално ще подпомогне сектора именно чрез допълнителна реклама. Подкрепата ще се осъществява като начало през месеците юни и септември, към които засега има все още по-малък интерес".

С вицепремиера Екатерина Захариева, Ангелкова обсъжда възможността за издаване на многократни визи за туристи от Русия и Турция, което според нея, безспорно ще насърчи туристопотока от тези държави към България. 

"2019 г. е преломна за туристическия сектор. Спадът на туристи по някои пазари след историческия рекорд от миналата година не е повод за отчаяние", коментира зам.-председателят на УС на Националния борд по туризъм Мартин Захариев.

Според него негативната кампания, която върви в социалните мрежи и някои медии, играе лоша роля. "Трябва да се самоуважаваме малко повече и да ценим това, което България притежава. Със задоволство искам да кажа, че документите на Министерството на туризма от година на година стават все по-задълбочени и модерни и това е така, защото имаме работещо министерство", обяснява Захариев.

За Ангелкова цените на шезлонга и чадъра са безумни

За Ангелкова цените на шезлонга и чадъра са безумни

До 20 000 лв. глоба за джип в пясъка, закани се министърът