Липсата на добра инфраструктура в страната и на подготвени професионално кадри са сред основните проблеми пред туризма.

Tова каза заместник-председателят на Държавната агенция по туризъм Христо Христов пред участниците в дискусия за развитието на бранша, която се провежда в Пловдив.

Според Христов, цитиран от Радио Пловдив друга бариера е ограниченият бюджет на агенцията, който не дава възможност България да се рекламира така, че да привлича туристи от цял свят.

Той каза още, че Законът за туризма е остарял и трябва да има нова философия - тя ще се търси с промените в закона и в стратегията за устойчиво развитие на бранша.

В тази връзка председателят на Съвета по туризъм в Пловдив Любозар Фратев съобщи, че на 18 декември Общинският съвет ще приеме стратегия и план за развитието на туризма в Пловдив до 2013 година.
Това ще даде на управляващите в града база да работят дългосрочно, а не на парче, както до сега.

Следващата важна стъпка за презентацията на България в чужбина е предстоящото туристическо райониране. Страната ни трябва да се представя с няколко знакови дестинации, каквато е примерно Тракия - център на тракийската цивилизация, добави Фратев и уточни, че Тракия е един от осемте туристически района в страната.