Икономическото министерство планира провеждането на анализ на необходимостта от смяната на туристическото лого на България - оранжевата роза.

Ще бъде направен анализ на 10 ключови за България пазара, сред които германският, румънският, италианският и др. В рамките на кампанията ще бъде изяснено и кой точно ще има право да използва новия бранд "България", информира europe.bg.

Тези действия се предприемат в рамките на проект "Разработване на стратегия за бранд "България" и въвеждане на практика на интегриран и последователен бранд мениджмънт".

Министерството предприема и инициатива да популяризира българския туризъм в Япония.

България има нужда от ново лого, което да представя туризма ни. Сегашната роза не се асоциира пълноценно с туризма ни", твърди директорът на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова.

Обект на изследването ще бъдат и националните стратегии на конкурентните балкански пазари. В края на проекта се предвижда да бъде издаден наръчник за правилно ползване на символите на националния, продуктовите и регионалните брандове.

Инициативата е в рамките на стратегия за реклама на туризма ни с единна визия. За изработването на националния бранд "България" ще бъдат вложени над 2.8 млн. лева по ОП "Регионално развитие".

Кампанията ще премине в няколко етапа и трябва да приключи до края на 2011 година. След края на всеки етап ще се провеждат срещи с бранша в отделните региони на страната.