През последната година и особено в началото на активния летен туристически сезон, в Българско круиз общество са зачестили сигналите от клиенти, които търсят съдействие за разрешаване на проблеми с американски туроператори.
Българските клиенти се оплаквали от проблеми, след като закупили своите круиз ваканции чрез интернет и са платили с кредитни карти.
Проблемите, за които информират, са два вида - отказ на документи за пътуване при платен круиз и несигурни плащания.
По данни на Българско круиз общество, круиз линиите често отказват да издадат документи за достъп до борда на кораба на клиенти, които не са американски или канадски граждани, които са закупили своя круиз чрез американски или канадски туроператор и са го заплатили с кредитна карта, която не е от американска или канадска банка.
По този начин клиентите от България не се допускат до борда на кораба.
Он-лайн покупките от американски туроператори пък не гарантират защита на потребителските права на клиентите от България и има сериозен риск по сигурността на плащанията и връщане на сумите.
За последната година в Българско круиз общество са постъпили сигнали от клиенти, закупили он-лайн ваканции от американски туроператори за круиз линиите Royal Caribbean, Celebrity Cruises, Azamara Cruises, Costa Cruises, Holland America Line, Princess Cruises и Oceania Cruises, като този списък не претендира за изчерпателност само за тези круиз линии.
Круиз индустрията се характеризира с изключително динамично ценообразуване, с цени които се променят всеки ден, подчертават специалистите.
Някои американски туроператори закупуват предварително големи обеми каюти и ги предлагат чрез интернет на цени, които могат да бъдат около 5% по-ниски от тези в Европа.
За да предотвратят потенциални загуби и спад на приходите си обаче, круиз линиите забраняват на американските туроператори да приемат резервации от Европа или от други страни.
За тази практика обаче, клиентите в България са все още неинформирани и съществува опасност да бъдат привлечени от цена, която в някои случаи може да бъде само с около 5% по-ниска.
Практиката показва, че при подобни случаи риска от провал на круиза е сериозен, а клиентите рискуват и плащанията си.
В много от случаите се оказва, че на сайтовете на американските туроператори има публикувани телефонни номера, които са на съвсем отделни, външни компании, обслужващи телефонните обаждания на туроператора.
Дори клиенти, владеещи много добър английски език се налага да говорят по 20-30 минути с автоматични телефонни секретари или са прехвърляни през няколко служителя докато стигнат до правилният отдел на туроператора.
Обикновено адресите на електронните пощенски кутии са общи и може да минат седмици или месеци докато се установи правилният контакт.
Експерти алармират всички граждани в България, които планират сега или занапред круиз пътуване, за сигурност да се обръщат към български туроператори с експертен персонал за планиране и резервация на круиз ваканции.
rudy
на 24.07.2010 в 13:45:09 #6значи европейска американците да не работят за морално удовлетворение, парите са бог, лайна
noreins
на 08.07.2010 в 19:07:25 #5Барселона-Кан и Монте Карло-Ливорно-Рим-Барселона
noreins
на 08.07.2010 в 17:47:40 #4Преди месец бях на круиз, организиран от Роял Карибиън. Не само, че нямах проблеми, но всичко беше перфектно - резервация, екскурзии, настаняване...една от най-хубавите ми почивки. Радвам се, че не го направих през българска агенция, щеше да ми излезне двойно по-скъпо.
sofeto
на 08.07.2010 в 17:32:49 #3а казват, че на запад имало правила
. целият свят е пълен с мошенници
USA RULZ
на 08.07.2010 в 16:01:09 #2Теб като гледам добре са те "одарили" по кратуната, така че най-добре си трай!
hellwitch
на 08.07.2010 в 15:50:30 #1С други думи. Дайте си парите на нас(БГ туроператорите) за да ви одарим една добра надценка. Айде стига. Хората с пари за круизи не са вчерашни да се вържат толкова лесно.