Френски депутати прокараха поправка в комисия, която има за цел да забрани рекламните кампании за Черен петък, информира Евронюз.
Поправката към закон за отпадъците не одобрява свръхконсумацията и определя Черния петък като катастрофален за околната среда.
В обобщението на поправката пише, че Черният петък е консумеризъм, внесен от САЩ през 2013 г. Допълва се, че се основава на рекламирането на важността на свръхконсумацията.
В САЩ Черният петък е петъкът след Деня на благодарността и се разглежда като начало на пазрауването на подаръци за коледните и новогодишни празници. Магазините често дават големи отстъпи и тази рекламна кампания се е разпространила по света.
Но има два периода на продажби годишно във Франция, които са установени със закон за шест седмици през зимата и лятото.
Френски депутати призоваха да се спре свръхконсумацията и комуникациите, които подвеждат потребителите.
Най-малко 600 френски магазина и марки ще бойкотират Черния петък. Те призовават да "Направим петък зелен отново".
Сега поправката ще бъде разгледана в долната камара на френския парламент. Това означава, че промяната няма да засегне Черния петък тази седмица.
Кастело Белведере
на 27.11.2019 в 19:12:41 #1Подкрепяме. Устремно се движим към общество, в което хората не четат повече от 10 реда на година, а комуникацията се свежда до лайкчета.