Хонконгският превозвач Cathay Pacific е под огромен натиск да обясни защо е отнело на компанията пет месеца да признае, че е извършена хакерска атака, която е компрометирала данните на 9,4 милиона клиенти, включително номера на паспорти и кредитни карти, информира АФП.

Превозвачът разкри, че е открил подозрителни действия в мрежата си през март и потвърди, че в началото на май е имало неразрешен достъп до лична информация.

Но представител на компанията поясни, че са искали да имат по-точна информация за ситуацията преди да съобщят пробива и за да се избегне "нежелана паника".

Новината доведе до спад на цената на акциите на Cathay с 6% или деветгодишно дъно по време на търговията в Хонконг.

Местни политици разкритикуваха превозвача, подчертавайки, че отговорът само е увеличил безпокойството.

От Cathay Pacific признаха, че са компрометирани номерата на 860 000 паспорта, 245 000 лични карти и повече от 400 кредитни карти. Хакерите също са получили достъп до националността, датата на раждане, телефонни номера, имейли и адреси.

Сега според новия Общ регламент за защита на данните на ЕС подобно изтичане на информация трябва да се съобщава в рамките на 72 часа.