Полският главен прокурор заяви, че няма доказателство в момента, което да потвърждава, че на пилота на разбилия се самолет, превозващ полския президент Лех Качински, е оказано натиск да се приземи.
В някои медии се появиха спекулации, че самият Качински е наредил на пилота да приземи машината малко преди тя да се разбие, при гъста мъгла в западна Русия.
„До момента няма потвърждение на тази информация", заяви полският главен прокурор Анджей Серемет по време на пресконференция.
Авиодиспечерите от летището в Смоленск също не са принуждавали пилота да каца, предава Ройтерс.
Припомняме даже, стана ясно, че те са му предлагали да се приземи на друго, резернво летище заради лошите климатични условия в Смоленск.
Micky
на 12.04.2010 в 23:36:41 #13Обявяват траур щото се хикснали половината от "елита" на НЕдружелюбна държавица... Или Медведев ще си оди, или траура е бил обявен още на третия заход! И без това е време за трампа... И при руснаците и при америте.
pointzero
на 12.04.2010 в 23:32:02 #12хм, сега прочетох в нета, че те са кацали на военно летище в Смоленск и то (както много други такива) няма ILS. с кой акъл са тръгнали да кацат в тая мъгла, не знам, тогава.............
pointzero
на 12.04.2010 в 23:21:51 #11Минувач | 12.04.2010 16:57 Потвърди ли се факта, който съобщи военен летец от летището, че едва за кацането на Путин са поправили системата за сляпо кацане? -------------- баце и преди ти казах - не се излагай! няма с/ма за сляпо кацане като такава! има си навигационна с/ма за кацане - ILS - и тя ако не работи, НИКОЙ не каца! НИКОЙ!!!! няма значение дали има мъгла или 20км видимост! НЕ СЕ КАЦА!!!!
pointzero
на 12.04.2010 в 23:18:34 #10е да, как ще има доказателства... разговорите м/у пътници и екипаж не се записват никъде. а едва ли пилота ще е казал на кулата, че има заповед за кацане...
chjornajat kot
на 12.04.2010 в 21:16:08 #9" Полският главен прокурор заяви, че няма доказателство в момента, което да потвърждава, че на пилота на разбилия се самолет, превозващ полския президент Лех Качински, е оказано натиск да се приземи."
-------------------------------------------------------------------------------
Ми естествено, че няма доказателства нъл всички са предали Богу дух ! 
ахl_rоsе
на 12.04.2010 в 18:43:25 #8Ето едно компетентно мнение от български пилот, написано във друг форум: ba_ra_ba Тук се смесват верни неща със свободни съчинения. Нека се уточним: 1. По принцип, всяко летище има публикавани схеми, в които е даден минимума за всеки един тип заход, в зависимост от използваното наземно оборудване - VOR/DME, NDB, NDB/DME, ILS, ILS CAT II/III. Ако е военно летище обаче, може и нищо да не е публикувано. Руснаците обикновено така правят. Тогава определянето на минимума става отговорност на екипажа. 2.Летище не се затваря току-така. Може и на затворено летище да се кацне, ако екипажа настои. В авиацията всичко е възможно. Така че ако екипажа настои, въпреки че метеорологичната обстановка е под минимума на летището, наземните служби СА ДЛЪЖНИ ДА МУ ОКАЖАТ КАКВОТО СЪДЕЙСТВИЕ МУ Е НЕОБХОДИМО! Презумпцията е, че от въздуха нещата изглеждат различно и когато си на земята, не знаеш какъв точно им е зора на тия отгоре. Затова принципът е следния - от земята се докладва обстановката и се пита екипажа: "Вашето решение?". Като вземе екипажа решение, му се оказва ПЪЛНО СЪДЕЙСТВИЕ. Приказките дали е трябвало да затворят летището са излишни. 3. Въпреки, че докладваната обстановка е под минимума, екипажът има право да опита заход и провери фактическото положение. Често пъти измерената на земята видимост е различна от тази на захода, още повече че положението се променя за минути. 4. Този самолет се води "държавно въздухоплавателно средство". Той влиза в съответната страна със специално дипломатическо разрешение и лети по международно приетите правила, освен ако (!) НЕ Е ДОГОВОРЕНО ДРУГО. Така че някои правила може просто да не важат за него. Не казвам, че е било така, но по принцип е възможно. Понякога наистина се договарят неща, особено за президентските самолети, които за търговските полети са забранени - влизане в забранени зони, кацане на необявени летища и т.н. 5. Натискът върху екипажа наистина го има, дори и при обикновен търговски полет. Става въпрос за 100-150 души, които ще се озоват на летище, където никой не ги чака и всичко е свързано със значителни разходи за компанията. А ако пътниците са ВИП и могат да те уволнят директно, нещата стават още по-сложни. Пилотите също сме хора, гледаме семейства и не ни е безразлично ще останем ли без работа. На хартия безопасността е преди всичко, натискът върху екипажа е забранен, но на практика е съвсем друго. Ако си в правителствения отряд и президентът на страната реши, че тоя "не става" и трябва да се маха, оставаш на улицата, въпреки че си постъпил суперпрофесионално. Така че ги разбирам колегите, лека им пръст, без да ги оправдавам ни най-малко.
!
на 12.04.2010 в 18:40:49 #7"Авиодиспечерите от летището в Смоленск също не са принуждавали пилота да каца, предава Ройтерс." === Съмнявам, че Ройтерс е цитирана правилно. Авиодиспечерите могат единствено да подадат сигнал за лошо време и резервно летище, т.е. съвет, но решението е на компандира, капитана...ей, неграмотни журналисти, и всичките в Нюз.бг
geek
на 12.04.2010 в 18:38:01 #6axl_rose ами например черната кутия в самолета
Минувач
на 12.04.2010 в 18:26:23 #5"На 10 януари 1984 е една от най-скандалните катастрофи в историята на БГА "Балкан". От летище “Шьонефелд” в Берлин излита ТУ-134 LZ 104 за София с 50 пътници на борда. Командир на полета е Кирил Велинов. В последния момент се качва и проверител от Държавната въздухопл. инспекция (ДВИ). Той нарежда на втория пилот да напусне и заема мястото му. В 19,30 ч. в пилотската кабина се провежда следният разговор: "Командире, заповядвам ви да изпълните “сляпо кацане”, само по уреди", нарежда чиновникът от ДВИ. "При тази буря, дъжд и грамотевици?", шокиран е командирът. "Спусни пердетата и изпълнявай!" - "Вие луд ли сте, другарю проверяващ - ще се пребием всички!" Но проверителят е непреклонен. Командирът е принуден да започне т. нар. сляпо кацане. Диалогът между двамата е записан дословно в черната кутия на самолета. Експериментът завършва трагично. В 19,35 ч. едно от крилата докосва високоволтов проводник над село Кривина. Самолетът се възпламенява и се разбива в краварника на местното ТКЗС. Всички 50 души загиват моментално”.
posredstven
на 12.04.2010 в 18:24:29 #4Май отново ще станем свидетели на скриване на истината от демократична Полша И как като президент може да се окаже палач на толкова хора .. ама разбира се че ще се прикрие . Пилотите са виновни .. че не са го хвърлили без парашут по рано ..
ФК Чупикрак
на 12.04.2010 в 18:08:26 #3Естествено, че Качински го е принудил. Някой смята ли, че пилот возещ държавния глава ей така ще пренебрегне съветите на диспечъра? И какво ще рече : "Авиодиспечерите не са принуждавали пилота да каца" Ами нали авиодиспечърите са му казали да не каца.
Минувач
на 12.04.2010 в 17:57:05 #2Потвърди ли се факта, който съобщи военен летец от летището, че едва за кацането на Путин са поправили системата за сляпо кацане?
ахl_rоsе
на 12.04.2010 в 17:55:29 #1A кой очаквате да го потвърди, по дяволите, след като всички са мъртви?
