Френските железопътни работници започнаха двудневна стачка във връзка с планове за реформиране на задлъжнялата държавна железница SNCF. Това е най-голямото изпитание за правителството на президента Еманюел Макрон, което иска да реформира икономиката, съобщава АФП.

Стачки парализират транспорта във Франция

Стачки парализират транспорта във Франция

"Черен вторник" на протести

Нито една от двете страни не иска да отстъпи. Премиерът Едуар Филип предупреди, че правителството няма да се поддаде, въпреки че синдикатите се заканиха в продължение на три месеца да стачкуват.

Получих посланията на хората, които подкрепят правителството, заявявайки, че ние трябва да извървим целия път. И това е, което ще направим, каза министър-председателят пред вестник "Паризиен".

Външно министерство предупреждава за стачките във Франция

Външно министерство предупреждава за стачките във Франция

Ясни са обявените протестни дати

Прекъсванията на железопътните услуги са по-малко в сравнение с първите два дни на стачката преди няколко дни, макар че от SNCF предупредиха, че е възможно в понеделник да бъдат спрени повече влакове. 

Към момента един на пет високоскоростни влака се движи, както и един на пет регионални влака, докато в Парижки регион обслужват един на три влака.

Около 20% от влаковете Eurostar до Великобритания се очаква да бъдат отменени в неделя и понеделник.

Тримесечна стачка на железопътния транспорт във Франция

Тримесечна стачка на железопътния транспорт във Франция

Основните протести започват утре

Французите изглежда подкрепят правителството. Социологическо проучване на Ifop за вестник Journal du Dimanche показва, че 62% от анкетираните на 5 и 6 април подкрепят реформиране на SNCF. Това е 11% повече от сондажа на 30-31 март, когато 51 на сто подкрепиха провеждане на реформа.

"Разбирам решимостта на някои съюзи, но те трябва да разберат и моята", изтъкна Филип.

Проведените по-рано тази седмица два дни на преговори между правителството и синдикатите завършиха с провал. Профсъюзите обявиха, че стачката ще бъде удължена до 28 юни.

Ще направим маратон, ако правителството ни принуди, предупреждават те.

Правителството планира да не се гарантира работа до живот и ранно пенсиониране за новите служители, тъй като е необходимо намаляване на разходите на компанията, а също така SNCF да стане по-гъвкава. Държавната компания има дълг от 47 милиарда евро.

Работниците се страхуват, че ако конкурентите поемат линии, които преди са били обслужвани от компанията, те могат да изгубят работата си и другите облаги.

Но синдикатите се надяват да се възползват от растящата атмосфера на социално недоволство срещу реформите на Макрон, тъй като и други сектори протестират срещу правителството.