Последните разкрития за падналия в Мадрид самолет са базирани на данните от черните кутии на машината и от разговора между двамата пилоти в кабината. Това съобщи Си Ен Ен.
Според следователите, при падането си, самолетът се удря с опашката си в земята и продължава да се движи, като изминава още 1200 метра до пълното си спиране.
Той е отскочил три пъти от земята, плъзгайки се по тревата близо до пистата. Взривът на борда настъпва едва след падането.
Специалистите не са успели да направят писмено дешифриране на разговора на пилотите, тъй като черната кутия със записите е била силно повредена.
Самолетът на компания "Спанеър" се разби малко след излитането си от пистата. 154 души на борда загинаха.
Испанските медии изказаха предположения, че самолетът може да е загубил скорост при излитането си заради факта, че задкрилките не са били изцяло отворени.
Някои от 18-те оцелели също потвърдиха, че самолетът се опитвал да набере скорост и височина, но се разбил.
Задкрилките на самолета, който се разби в Испания миналия месец, убивайки 154 души на борда, не са били изцяло отворени преди излитането.
Това са съобщили следователите по случая, цитирани от Би Би Си.
Експертите са открили, че пилотите не са забелязали проблема, защото не се е задействала предупредителната аларма в пилотската кабина.
Задкрилките улесняват излитането на самолета и увеличават скоростта му.
Следователите все още не са излезли с официално изявление за причините, довели до трагичния инцидент.
Испанските медии съобщават, че и разследваният проблем със задкрилките се анализира по данните в черната кутия и записа на разговора между двамата пилоти в кабината непосредствено преди самолета да се разбие.
Все още не е ясно защо алармата, която би трябвало да предупреди пилотите в кабината при подобна неизправност, не се е задействала.
Освен това се разследва и защо проблемът със задкрилките не е установен при рутинната проверка преди излитане.
От испанското правителство отказаха да коментират информацията в медиите.
Катастрофата от 20 август е най-голямата в Испания от 25 години насам. Едва 18 души на борда на самолета оцеляха.
Сред загиналите е и българката Антоанета Станимирова - майка на Мартин Кожухаров, който е футболист от младежкия отбор на "Реал" (Мадрид).
nowing
на 30.10.2008 в 12:04:02 #5Едно допълнение към коментарите за подемната сила - разслояването на реалните токови линии и ефектът на Коанда се вижда дори с просто око при обтичане на задната горна част на крилен профил - оттук и подналягането. Инерционният момент на потока създава горна граница на зоната с понижено налягане. Аман с тоя ефект на Бернули, неграмотен народ плагиатства явно при писането на учебниците. Поздравления, Синигерски - за съжаление проф. Раскин почина, ние ще водим с теб войната Да не говорим за простия журналистически народ - те толкова си могат
sinigersky
на 16.09.2008 в 21:33:03 #4Аз водя собствена мини "война" срещу грешното обяснение на подемната сила, което цари почти навсякъде извън специализираната литература. Различните скорости от двете страни на крилото са в следствие на различното налягане, а не обратното. Ако твърдим, че само профилът на крилото е отговорен за подемната сила, то остават необяснени следните неща: - как летят хартиените самолетчета без профил на крилото? - как са възможни акробатични номера със самолети, които летят надолу с главата? - защо подемната сила е почти идеално пропорционална на ъгъла на атака на крилото (в определени граници на този ъгъл), а този факт не фигурира в "стандартното обяснение"? - защо двигателите на повечето самолети са под крилата? Отговорите на тези въпроси напълно естествени, ако забравим за теорията за разликите в скоростите, а се посветим на съществения ефект: горната повърхност на крилото отклонява големи маси въздух по посока продължението на задния кант на крилото, т.е. при наличие на ъгъл на атака (или при несиметричен профил) скоростта на въдуха има вертикална компонента надолу. "Засмукването" на въздух от областта над крилото и ускоряването му в посока надолу към земята предизвиква възникването зона с подналягане над крилото. Под крилото има по подобен начин зона със свръхналягане, която обаче е далеч по-слабо изразена в сравнение със случващото се над крилото. По тази причина, с цел по-малко загуби, двигателите са обикновено под крилото. И така, при тази картина видяхме, че профилът не е решаващ за подемната сила. И една плоска дъска може да създава подемна сила, стига да се придвижва във въздуха с ненулев ъгъл на атака. Профилът спомага за "облагородяване" на формата: снижаване на съпротивлението, спомагане за работа в по-широк диапазон на ъгли на атака.
sinigersky
на 16.09.2008 в 17:49:33 #3Big Papa, от репликата ти разбирам, че си обясняваш подемната сила с "ефекта на Бернули" и разликата в скоростите на обтичане от горе и от долу на крилото. Прочети тук: http://jef.raskincenter.org/published/coanda_effect.html Задкрилките усилват отклонението на въздуха от горната страна на крилото, насочвайки го още "по-косо" към земята, чрез което се увеличава подемната сила. Обтичането от долната страна води до повишеното въздушно съпротивление.
Crosby
на 16.09.2008 в 17:48:06 #2Доган е мислел да пътува със този самолет!
sinigersky
на 16.09.2008 в 17:02:04 #1"Задкрилките улесняват излитането на самолета и увеличават скоростта му." Много неточно, да не кажа не вярно. Задкрилките правят изобщо излитането възможно, увеличавайки подемната сила на крилата при ниска скорост, каквато е скоростта на самолета при засилване по пистата и излитане. Задкрилките предизвикват по-голямо въздушно съпротивление, поради което те биха ЗАБАВИЛИ самолета. Ето защо задкрилките се прибират след излитане и набиране на известна височина, а по време на засилването и малко след отлепяне от пистата загубите се компенсират чрез повишаване тягата на двигателите.