News.bg благодари на своите читатели за реакциите, позициите и мненията, които споделиха във форума под коментара „За какво са ни тези магистрали".
Част от тях публикуваме без редакция под формата на един компилативен коментар, тъй като те са диаметрално противоположни на тези от цитирания текст
Балканец
Инфраструктурата, в това число магистрали, скоростни ж.п. линии, пристанища, мостове, интернет връзки и т.н. са НЕОБХОДИМО, но недостатъчно условие за стратегическите инвеститори. Логическата връзка е очевАдна: инфраструктура+стабилна и предвидима държава(най-вече правораздавателна система) = инвестиции+работни места и ръст на доходите.
Авторът обаче очевидно си представя нещата така, както беше при социалистическите правителства:
Вземат се заеми докато може, крадат се фондове от ЕС, и после се раздават на калпак на по-верните люде (като злощастния автор на този пасквил). А като ги хванат и им спрат кранчето, хвърлят властта на некоя десна партия и с част от накрадено тръбят посредствен популизъм предназначен за електоратът им - цигани, сенилни пенсионери и лумпени.
магистралите, освен да си возиме задниците по тех, са преназначени и за превоз на товари. Те са кръвоносната система на икономиката.
Mike
А тва че магистрала Тракия служи само да се ходи до морето през август, него няма кво да го коментирам, другите са си казали мнението, и съм 100% съгласен. Тва изказване едно че е обективно невярно, второ дори само като хрумване е тъпо, и трето може да го каже само някой софиянец или от Западна България , който наистина ползва магистралата само да ходи до морето и в другото време си кисне в града. Споко, и аз съм от София, но съм наясно, че не всички са, и че движението по магистралите не се случва само по Коледа и през лятото.
А съвсем настрана оставяме въпроса, че магистрала Тракия е част от европейски коридор и далеч не се ползва само от нас. То затва и ни дават една кошница пари да си я построим, ама предните и с чужди пари не можаха да я построят, щот не можаха да се разберат кой колко да свие от чуждите пари.
dabeda
Аз не знам кой е написал тази глупост...
Но нека написалият това нещо да прочете как Америка е излязла от "голямата депресия" и тогава да пише как се стимулира икономиката.
А... и да знае, че ако аз му плащах хонорара за тази "статия", нямаше да му дам и 50 стинки.
Не знам дали от Позитано ще му платят - тяхна си работа.
Качеството на кампаниите им е такова. За това и никой вече не гласува за тях.
ko4o
Химн на глупостта,не просто статия ...
bloodone
Господин Николай Георгиев...
1. Колко според вас струва човешкия живот? Колко млади хора ежегодно загубват живота си заради разбитите пътища? Мисля, че дори да сте привърженик на социалистите, пак трябва да се засрамите от статията си, тъй като потъпквате дори техните принципи. Естествено само ремонтирането и построяването на нова пътна инфрасруктура няма да прекрати войната по пътищата (защото се изисква и превъзпитание на шофьорите), но поне значително ще намали жертвите.
2. Вие трябва спешно да бъдете командирован в Германия, за да обясните на германския народ, че понеже е криза, едва ли ще могат да си позволят да отидат на море и за това най-добре да не набутват повече пари по подръжката на немските автомагистрали! -Нали според вас те само за това служели... Отделен е въпроса че това са търговски пътища по които преминават стоки, отделен е въпроса, че освен София, в българия има и други населени места, чиито жители също плащат данъци и заслужават да бъдат свързани със столицата, отделен е въпроса... е поне за вас това са отделни, второстепенни въпроси които едва ли ще уборят основния ви аргумент че магистралите са за да се ходи на море.
3. Колко според вас ще забогатее народа ако тези 16 милиона (цитирам по памет) които са отделени за станалото вече прочуто удължаване на магистралата, се дадът на народа под формата на помощи - да закръглим сумата на 2 лева и 50 стотинки еднократна помощ. За сметка на тази еднократна помощ, която обаче почти няма да бъде усетена, инфраструктурата на България няма да се е подобрила. Коментарите преди моя вече ви обясниха взаимовръзката между инфраструктура и инвестиции.
4. Дори и без икономическо образование, ви стигаше само да прочетете коментарите под новината за изцепката на Станишев и щяхте да разберете защо са ни магистрали, но вие явно дори това не сте направили. Което ме навежда на мисълта, че след като прочетете първите 2-3 коментара отнасящи се критично към статията ви, ще теглите една майна на форума и няма да дочетете останалото...
Papa
Според мене тази статия или е поръчкова или този автор (Николай Георгиев) въобще не разбира от икономика. Без да съм адвокат на никого, само магистралите да оправи това правителство ще е достатъчно, като се има предвид какво свършиха ( окрадоха)предните.
За какво море става въпрос???
Хора, разберете ( занимавам се с бизнес от 16 години) - без пътища и инфраструктура ( тунели,летища,модерни пристанища, жп линии и т.н.) не може да функционира правилно и бизнесът, няма да дойдат повече чуждестранни инвеститори, ще ни заобикалят международните транспортни потоци. Автоматично това води до по-малка заетост, по-малко доходи и бедност, по-малко конкурентноспособност, до по-малка т.н. средна класа, с една една дума вегетиране и мизерия. Не е без значение дали човек ( турист,инвеститор,дори политик) и стока ще пристигат до точка за 3 или 6 часа !
Отидете дори при съседите в Турция ( за Гърция няма да говорим) - не може да се разбере коя държава е в Европа и коя е в Азия..- България или Турция. Та нима е нормално през 21 век - северна и южна България да са откъснати на практика през зимата ! Срам ме е винаги когато се връщам да карам по родните пътища!
don
на 12.11.2010 в 07:57:05 #10Само това остана: да спорим дали БГ има нужда от модерна инфрастуртура...Друго си е да си чупим колите в надупчени пътища отпреди 50 години. Такова мислене само показва колко са изостанали комунягите от типа "Станишев"...
Triono
на 11.11.2010 в 21:07:01 #9Както каза Кукубашев: "....една малка, мръсна, проста, долна, селска, разбойническа държава..."
нешо
на 11.11.2010 в 17:07:32 #8Всички магистрали в България можеха да са готови до 2005г.Тогава в предизборната си програма Костов пое обещание да завърши магистралите-Тракия,Марица , Хемус, Струма и Черно море до 2005г.Но прост народ-избраха си царя.На ви сега царя прибра си имоти за стотици милиони,а тъпаците лапат мухите.
boris
на 11.11.2010 в 14:46:12 #7Тази статия е написана само и единствено за да отклони общественият интерес от далеч по-първостепенния въпрос - за и против магистралките!
Abadbobata
на 11.11.2010 в 14:35:11 #6Щото по Тракия и Марица всичко беше готово, само търгове трябваше да се напрацят. Струма не знам кво е положението там. Люлин си беше в строеж. Хемус и магистралата до Сърбия тепърва ще се проектират или препроектират ще се изчислява от къде ще мине трасето и т.н.
LeBaron
на 11.11.2010 в 14:31:27 #5След Тракия се почва Хемус.
100uo
на 11.11.2010 в 14:25:51 #4Аз пък не мога да разбера защо се строи само Тракия, а за Хемус все забравяме. И на север сме хора. Варна, Русе, Плевен - големи градове, но недостъпни от София. Да не говорим за северозапада, където няма дори дългосрочен проект за магистрала.
boris
на 11.11.2010 в 14:15:50 #3Затова напълно логично изглежда въпросът на червения лидер Сергей Станишев - за какво са ни тези магистрали. ---------------------------------------------------------------------------------- Добре де, ама нали това присъства в текста. Тоест, щом горното изречение е написано, то е ясно, че няма никакво място тук за някаква дискусия, или мнение или.....Да си идиот е едно, да се позоваваш на идиотщини е второ ама и да споделяш правотата им...В смисъл, че това не е статия то...Абе нямам думи....
Abadbobata
на 11.11.2010 в 14:11:58 #2Магистралата пести време, пари и човешки животи. Хората и ТИРовете така или иначе си пътуват - с магистралата е по-бързо и по-безопасно. Само пускането на тировете идващи от Турция и пристанище Бургас по магистрала Марица и Тракия, а не по тясните междуСЕЛСКИ(!) пътища си струва инвестицията.
LeBaron
на 11.11.2010 в 14:00:37 #1Аман от малоумници.