News.bg публикува текстовете ви без редакция....

Уважаеми господа работещи в Дирекция "Авторско право и сродните му права",

Обръщам се към Вас, тъй като уеб-сайтът на Комисията за защита на потребителя вече над 48 часа не работи.... На националният телефон 0700 111 22 (на който между другото чувате гласа си докато говорите и едвам можете да се разберете с човека отсреща, явно благодарение на отличното техническо изпълнение) ми беше отговорено да опиша проблема и да го изпратя на e-mail info@kzp.bg, който - познахте - също като сайта, не работи.

А проблемът е следният:
Борим се с пиратството на интелектуална собственост, в същото време, когато човек реши да вземе под наем, или -недай си боже - да си купи (какво в моя случай) филм на DVD, обикновено съжалява, по най-различни причини.

Вчера закупих 4 DVD диска от Технополис, като 2 (!) от тях са проблемни:

1) "Пърл Харбър" - издаден от Alexandra Video, EAN 380 0012 5412 59 - продава се със стикер "колекционерско издане на 2 DVD", на обложката отзад е упоменато съдържанието на вторият "бонус" диск. ВЪТРЕ обаче има само 1 (!) диск, на който пише Disc 1. Втори диск не само липсва, но не е предвидено и място за такъв в кутийката на филма.

2) "Нападение над участък 13" - издаден от Diema Vision, EAN 380 0208 3717 76 - филмът е със съотношение на картината 16:9, но дискът е записан с друго съотношение. В резултат на това през цялото време всичко се вижда "сплескано".

Останалите 2 диска още не съм ги пускал, няма да се учудя и при тях да има проблеми....

И тъй като съм почти сигурен, че това писмо ще бъде изтрито, или просто ще ми отговорите че това не е въпрос от Вашата юрисдикция (дано да греша!), задавам следните въпроси
1) КОЙ следи за качеството на предлаганите медийни продукти на българският пазар?
2) Какво ще ме накара следващият път отново да си купя "оригинално" DVD, вместо да изгледам "пиратското" копие от интернет, което все по-често се случва да е с по-високо качество?