“Булгартабак” финализира преговорите с дистрибуторските фирми “Самос” и “Маркетфорт”, които вече реализират български марки цигари на руския пазар. Договорът със “Самос” е сключен, а този с “Маркетфорт” е на етап техническа редакция. Това стана по време

работно посещение в Русия миналата седмица на директора на дирекция “Задгранични инвестиции” на “Булгартабак – Холдинг” АД Иво Тодоров, съобщиха от дружеството.

Посещението включваше участие в Общото събрание на акционерите на предприятието в Сочи, среща с общинското ръководство на гр. Твер и финализиране на преговорите с дистрибуторските фирми в Москва. Основна точка в дневния ред на Общото събрание на акционерите в Сочи, където “Булгартабак” притежава 77 процента чрез “Пловдив БТ”, беше разглеждането и утвърждаването на нова бизнес програма на предприятието, целяща неговото стабилизиране и създаване на по-добри условия за пазарна реализация на продукцията муВ момента пазарният потенциал на нашите марки е между 500 и 700 тона месечно и се очаква да бъде достигнат като реализирани обеми не по-късно от месец юли т.г. Фабриката в Сочи има капацитета да посрещне това търсене, без да се налага да преминава на засилен режим на работа.

Единственият фактор, който забавя процесите на организация на дистрибуцията на български цигари на руския пазар, е нерегламентираната дейност на “СК Табак” в Подолск. По мнение на всички оператори на пазара, а и по данни за реализирани обеми продукция, “СК Табак” продължава да произвежда нелегално български цигари. Дъмпингът, който “СК Табак” може да си позволи да направи с българските цигари, е основаната причина, която пречи на съществена част от руските търговци да поемат сериозни ангажименти за реализация на продукция на “Булгартабак”.