Народното събрание намали размера на санкциите за нарушения в железопътния транспорт. Това решиха депутатите при второто четене на промените в Закона за жп транспорта. Размерът на глобата за машинист, който управлява с повишена скорост, ще бъде между 150 и 500 лева. Досега тя беше 250-1000 лева.

Почти наполовина пада размерът на глобата за неизправни спирачни системи и ходови части или скоростомер. За подобни нарушения ще се плаща по 400 лева, вместо по 1000 лева както беше досега. От 150 до 200 лева или временна забрана за работа за 6 месеца е наказанието за употреба за алкохол по време на работа. С 4 процента се увеличават средствата за поддържане на железопътната структура, отделени от таксите, които плащат превозвачите.

10 на сто от таксите върху течните горива по закона за пътищата също ще бъдат насочвани към железопътната инфраструктура.

Депутатите отхвърлиха предложението към условията за лицензиране на превозвачите да се добави и изискването за добро качество на железопътната услуга. Аргументите за тази идея бяха, че при кандидатстването за лиценз не може да се докаже какво качество ще се поддържа.

Опрощаване на дълга на БДЖ към държавата също се предвижда като възможност в промените на Закона. Според предлаганата схема, задълженията, които са натрупани главно от ДДС да могат да бъдат редуцирани чрез увеличаване на капитала на компанията.