Много се спекулира с въпроса как информационната революция ще рефлектира върху стабилността на нефтения пазар. Дали Интернет-търговията ще омекоти, или ще задълбочи кризата? Дали ще повлияе върху големите движения на цените, които не позволяват ефективното функциониране на пазара? Мненията по тези въпроси са доста противоречиви, но търсенето на отговори е важно за оценка на бъдещото състояние на пазара и възможностите за неговото регулиране.

Последните години доказаха безспорно, че взаимодействието между потребители и производители, от една страна, и между различните производители, от друга, влияе в положителна посока. Новата високотехнологична среда създава още по-благоприятни условия за задълбочаването на това сътрудничество. При достатъчно добра воля на участниците на пазара тя може да способства за ускореното реализиране на идеята за изграждане на предпазен механизъм, който да осигури ред и стабилност на международния нефтен пазар.