Компанията Nielsen/NetRatings обяви резултатите от изследване на домашната Интернет-аудитория в Китай. То е проведено сред 1000 семейства, разполагащи с телефон, живеещи в най-гъсто населените провинции, където е съсредоточено 95 процента от населението на Китай и 97.5 на сто от потребителите на глобалната мрежа.
Според проучването, само 5 на сто от запитаните семейства разполагат с достъп до Интернет от домовете си. Въпреки това, на базата на огромното население на Китай, надхвърлящо 1 милиард души, страната се нарежда на второ място в света по брой на потребители на мрежата - 56 милиона души. По този показател пред Китай е само САЩ, където с достъп до Интернет до дома разполагат 166 милиона души. На трето място е Япония - 51.2 милиона, следват Германия (32.2 млн.) и Великобритания (29 млн.).
Повече от 80 на сто от всички потребители на Интернет в Китай са мъже на възраст между 18 и 32 години, се казва още в проучването. Интересното е, че домашният компютър в момента е най-популярната врата към Интернет сред китайците - 53 процента сърфират от къщи. От работа се включват 24 на сто, а 27 процента ползват набиращите популярност Интернет-кафета.
Според прогнозите на Nielsen/NetRatings, броят на потребителите на Интернет в Китай ще расте много бързо - с 5-6 процента месечно.