На въпрос, каква е позицията на министъра на транспорта и съобщенията по повод стачните вълнения в пристанище "Бургас", Пламен Петров отговори, че правото на стачка е конституционно право на всеки български гражданин, но да се изразява недоволство, че не се получават пари за работа, която не се извършва е далеч от здравата икономическа логика.

По силата на същите аргументи всеки български гражданин би могъл да предяви претенции за всекидневно получаване на 15 лева каквато е сумата, която без значение дали извършват или не някаква дейност, получават докерите от пристанището.

Порт “Бургас” има задължения към държавния бюджет в размер на 12 милиона лв., към НОИ -6,5 милиона лева към края на миналата година.

Среднодневно в пристанището никаква трудова дейност не извършват 233 души. Разходите за тях заедно с купоните за храна възлизат на около 92 хиляди лева месечно или 1 милион лв. годишно.

Всичко това налага преразглеждане на отношенията с Дружеството за работна сила и да се вземат съответните мерки, като редуциране на заплатата средно с 55 процента, както и извършването на щатни съкращения.

Пристанищното ръководство не приема механичното извършване на съкращенията, но поради налагащата се оптимизация, бяха създадени осем подкомисии, като се определиха и съответните критерии за оценка.

Поканени са представители на синдикатите като наблюдатели.

Често пъти по-полезно и приносно за оздравяването на една компания е да се взимат мерки, без упойката на неизпълнимите обещания и да се остане встрани от политическата демагогия, каквото и да коства това на имиджа на един политик, заяви министър Петров.

Според него, “здравите мениджърски идеи са му далеч по-присъщи от витиеватото приспивно празнословие”.

Вратите на министерството и министерският кабинет са отворени за представители на синдикалните организации от бургаското пристанище, каза още транспортният министър.