Отворено писмо до министър-председателя, председателя на Народното събрание и социалния министър изпратиха работещите в Авиокомпания "Балкан". Документът е подписан от Съюза на летците от гражданската авиация, Съюза на стюардесите и стюардите, както и от инженерно-техническия състав.

В документа се настоява за спешно приемане на подготвените от Министерство на Правосъдието, Министерство на Транспорта и Съобщенията и Синдиците на “Балкан" промени в Търговския Закон, които трябва да влязат в сила до 20.05.2002 година.

"С продажбата на Авиокомпания “Балкан” на Гад Зееви Правителството на Иван Костов предаде националните интереси на Република България, но ако Вие и Вашето правителство, както и Народното Събрание на Република България не предприемете спешно адекватни мерки, отговорността за ликвидирането на българския национален превозвач с повече от 50 годишна история ще падне върху вас.

Уважаеми господа, синдиците на авиокомпанията в производство по несъстоятелност по ТД №194 /2001 г на СГС VІ – 4 състав в изпълнение на правото си по чл.697 ал.1, точка 2 от Търговския Закон предложиха план за оздравяване на Авиокомпания “Балкан”.

Със съдебен акт от 03.04.2002 г на СГС  VІ – 4 състав и на основание чл.701, ал.1 от ТЗ оздравителния план е допуснат до разглеждане като е определена дата за провеждане на Общо събрание на кредиторите на 20.05.2002 г.

Най-голям брой кредитори сме ние – работниците и служителите от “Балкан”.

Най-големи по размер са вземанията на държавата – публични и частни.

Основният принцип, залегнал в оздравителната Програма е превръщането на задълженията на А/к “БАЛКАН” АД в дял от капитала на дружеството.

Поради особения режим на вземанията на Българската държава е необходимо приемането на закони от Народното Събрания на Република България:

Промени в чл.706 и чл.707 от ТЗ.

Закон за уреждане на задълженията на “Балкан” към държавата.

Евентуалното приемане на тези закони е предпоставка за гласуването и приемането на оздравителния план.

Съществуват обективни възможности за оздравяването на националния превозвач, чрез превръщането на задълженията в дял от капитала, при което държавата ще стане мажоритарен собственик.