Volkswagen е в окото на бурята с неотдавнашния скандал с емисиите на дизеловите си модели. Компанията обаче ще използва една от водещите си марки - Audi, и ще вложи солидни средства в разработката на водородни автомобили.

Въпреки че електрическите автомобили набират скорост на международните пазари, новият директор по развитие на Audi Стефан Книрш смята, че водородните автомобили с горивни клетки са пътят напред. Електрическите превозни средства имат много недостатъци по отношение на размера на батерията, охлаждането на батерията и теглото.

Водородните автомобили с горивни клетки, от друга страна, се нуждаят от сравнително по-малки батерии, които не само са по-евтини да се изградят, но и по-леки и значително намаляват отражението върху представянето на превозното средство. Също така, тези батерии се нуждаят от само няколко минути, за да се заредят, за разлика от батериите в електрически превозни средства, които изискват няколко часа за пълно зареждане.

Н-Tron Quattro на Audi, която беше представена на автомобилното изложение в Детройт през януари 2016 г., е първият автомобил от групата, в който ще се използва водородната технология с горивни клетки. Концептуалният SUV модел, посочва Audi, използва един килограм водород на 100 км. С пълен резервоар, тя може да измине до 600 км. Нейните три водородни резервоара са разположени под зоната на пътническата седалка и багажника, като по този начин освобождават вътрешно пространство за разлика от конвенционалните електромобили.

Audi също се опитва да намали разходите чрез намаляване на количеството на благородни материали като платина, общ катализатор в купчините с горивни клетки на обмена на протонната мембрана (PEM).

Ще отнеме известно време, докато моделът на Audi бъде завършен, но ще е интересно да видим новия водороден автомобил.