На специална церемония в Маями Audi представи новото поколение на флагмана си А8, предаде SpeedPress.
Автомобилът има увеличени размери, дизайн, вдъхновен от А4, и обещава да е най-спортният модел в луксозния клас.
Новото Audi A8 е станало още по-голямо от своя предшественик. Размерите на лимузината са съответно 5137 мм дължина, 1949 мм широчина и 1460 мм височина. Междуосието е увеличено до 2992 мм.
Въпреки увеличените си размери и още по-богатото оборудване, новият модел има същото тегло като своя предшественик. Коефициентът на въздушно съпротивление пък е едва 0,26.
Автомобилът отново е изграден около пространствена алуминиева рама, като повечето от компонентите по окачването и задвижването също са алуминиеви.
Вътрешното пространство леко е нараснало, като интериорът запазва стила от предишното поколение, но демонстрира повече лукс и по-качествени материали.
Мултимедийният модул MMI е от ново поколение и предлага още по-лесен достъп до всички функции.
При излизането си на пазара в началото на следващата година новото Audi A8 ще се предлага във вариантите 4.2 FSI и 4.2 TDI съответно с 4,2-литрови V8 бензинов и дизелов двигател. Бензиновият модел предлага максимална мощност от 372 к.с. и 445 Нм въртящ момент.
С този двигател лимузината ускорява от място до 100 км/ч за 5,7 секунди, а средният разход на гориво е 9,5 л/100 км. Дизеловият модел има максимална мощност от 350 к.с. и огромния максимален въртящ момент от 800 Нм.
Тази модификация се ускорява от 0 до 100 км/час за 5,5 сек, а средният разход на гориво е 7,6 л/100 км. Всички двигатели на новото A8 ще се комбинират с 8-степенна автоматична скоростна кутия tiptronic и ще имат задвижване на четирите колела.
Като цяло средният разход на горивото на гамата е намален с 13 до 22% при различните модификации. По-късно през следващата година Audi ще предложи на пазара и два икономични варианта с V6 дизелов двигател.
Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Нм. Вторият вариант ще бъде с мощност 204 к.с., задвижване само на предните колела, разход от едва 6,0 л/100 км и ще отделя в околната среда само 158 г/км CO2.
Очаква се през следващата година Audi да представи версията с дълга база на лимузината, а най-вероятно на по-късен етап ще бъде предложена и хибридна версия.
Анoнимен
на 04.12.2009 в 18:29:50 #5"Вторият вариант ще бъде с мощност 204 к.с., задвижване само на предните колела, разход от едва 6,0 л/100 км и ще отделя в околната среда само 158 г/км CO2." на това ауди тоя разход само по един начин може да се постигне - никакъв багаж, никакви други хора в колата освен шофьора - 45 килограмова девойка - и аудито пуснато нанадолнище изключено от скорост и с изключен двигател
тия зверове само като седят на паркинга харчат по 4-5/100
Горд Марсианец
на 04.12.2009 в 10:34:10 #4Бароне много си прав.
LeBaron
на 02.12.2009 в 19:00:10 #3Този разход изобщо не е верен. Незнам немците, как си ги засичат колите и при каква скорост, но на старото Ауди 4 литровото куатро от 306 коня, даваше градско 18 литра при нормално каране, тръгниш ли да е гониш на магистрала отиваше над 30 литра. Тези данни изнесени тука за бъдещите лапни шаранчовци.
batman_petrov
на 02.12.2009 в 15:46:52 #2ей това е колата!
SAMO LEVSKI
на 02.12.2009 в 13:11:05 #1разхода на гориво е потресаващ. евала на немците. тая кола харчи по малко от дребните коли. браво и напред. идва време да се поработи и по въпроса с цените на немските коли. едно време имаше серии с ниски цени, сега са убийствени