Шефът на „Рено-Нисан България" Лоран Бернар представи новия модел на Dacia Sandero в резиденция „Лозенец", предаде speed-press.com.

На събитието бяха поканени много известни личности и журналисти, а за доброто настроение се погрижи група „Мастило".

Dacia Sandero е петврат семеен хечбек, базиран на платформата B0.
Автомобилът е нов член на моделното семейство, но е запазил някои от характерните черти на своите „събратя".

Високият пътен просвет от 155 мм е същият като при Logan и дава възможност за преминаване по различни терени.
В съответствие с общата платформа и окачването е като на познатите модели - отпред McPherson, отзад е с греда и винтови пружини.

Някои от версиите са с напречни стабилизатори на устойчивостта, което спомага за отличното поведение на автомобила в завой.
Новият модел има едно предимство - херметическа защита на пода, което му позволява безпроблемно да преодолява наводнени терени.

Хечбекът е позициониран в малкия, „В" сегмент, но благодарение на по-големите си размери - дължина 4020 мм, широчина 1750 мм и колесна база 2590 мм, предлага достатъчно просторен салон.
На задната седалка свободно могат да пътуват трима възрастни, а по-голямата височина и увеличеното разстояние между двата реда седалки правят пътуването по-комфортно за всички пътници.

Качването отзад е улеснено благодарение на отварящите се на 67 градуса задни врати.
Багажникът е по-малък в сравнение с този на Logan, но със своите 320 литра е сред най-големите в сегмента.
При сгънати задни седалки товарното пространство нараства до 1200 л.

Новият хечбек ще се предлага с познатите вече двигатели на Renault.
Бензиновите са 1,4-литров със 75 к.с. и 1,6-литров с 90 к.с., като и двата агрегата имат висок въртящ момент при ниски обороти.

Дизеловите мотори, работещи със системата Common rail, са 1,5-литрови и са с мощност съответно 70 и 85 к.с.

На ново, по-високо ниво е безопасността.
Наред с използваните досега системи, като ABS, EBD, триточкови предпазни колани и въздушни възглавници, в новия модел е заложена стандартно система за защита на пешеходците при удар.