Институциите трябва да работят заедно. Ако караш с превишение на скоростта от 12 км/ч, в момента не могат да те глобят, защото законът не позволява. Това заяви пред bTV председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев.

Той посочи, че има девет километра толеранс, както и три километра от измерващи фигурата.

АПИ организира кампания и кантарите на тол-а ще могат да измерват претоварванията и да глобяват със законовите промени.

"Оставката ми е най-лесното нещо. За да се свърши работата, трябва да има постоянство. Не подадох оставка след катастрофата със Сияна, защото за мен е по-важно да имаме постоянство и да работим. Много лесно се подават оставки, а после няма отговорност и свършена работа", отбеляза Вълчев.

Той посочи, че ремонтите на АМ "Тракия" ще приключат в края на юни. "Имахме среща с туроператорите, които ни помолиха да се избегне натоварването на пътуването към морето. Асфалтирането на магистрала "Тракия" при Пловдив е приключило. Предстои поставянето на маркировка", докладва шефът на АПИ.

По негови думи всяка година ремонтите започват след празниците за Великден и обикновено продължават около два месеца. Другият вариант е есенно време. АПИ гледала да не прави големи ремонти преди месеците с натоварен трафик.

АПИ предлага заради ремонтите вместо АМ "Тракия" да се ползва Подбалканския път

АПИ предлага заради ремонтите вместо АМ "Тракия" да се ползва Подбалканския път

От утре до 29 май трафикът от 1 до 2 км на АМ "Струма" към Перник ще минава само в изпреварващата лента

Ремонтът на участъците в София и Пловдив ще приключат другата седмица, а в Сливен - до 30 юни.

Вълчев заяви, че за магистрала "Марица" е проектиран обходът на Кресна. Вече има отчуждения. Очаква се строежът да започне през септември. Той увери, че когато се изпълни обходът на Кресна, няма да има тапи. Вълчев се надява през 2030 г. да е готов участъкът през планината. "Ние сме в постоянен диалог с местното население, с еколозите. Те си оттеглиха жалбата. Имаме зелена светлина. В района на Симитли вече няма тапи. Има три ленти и реверсивно движение, но там трябва да се довърши магистралата, за да се свърже с Кресна", коментира той.

"През 2030 г. ще бъдат готови всички участъци на АМ "Хемус" от София до Варна. Магистралите не са в най-доброто състояние и ремонти дейности постоянно ще има. В тези прословути тунели няма как да се избегнат задръстванията и сме направили най-добрата организация с органите на реда, за да се намалят задръстванията. Тунелите се ремонтират. "Правешки ханове" ще бъде готов до края на юли. Виадуктите се ремонтират. "Топли дол" е по-сложен тунел. Гражданите на Дерманци помолиха трафикът от участък едно на "Хемус" да минава не през населеното място, а по обход. Сега проектираме такъв", коментира още шефът на АПИ.

Той обясни, че много от пътищата се планират за ремонт, но от идеята до строителството може да отнеме 5-6 години. Плевен - Луковит предстои да бъде одобрен окончателно. Не може да се строи без одобрен проект. Това е единственият обход от Южна към Северна България в посока Видин. Мездра - Ботевград, докато не бъде завършен, не може да се започне строителство на Плевен - Луковит.

Предпразнично: Очаква се засилен трафик по основните пътища и магистрали

Предпразнично: Очаква се засилен трафик по основните пътища и магистрали

От АПИ предупреждават за ремонти на магистрала 'Тракия"