Проблемите в пътищата са от много години и ако оставката ми ги реши, съм готов да я подам. Това заяви изпълнителният директор на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Йордан Вълчев на брифинг, предадоха Нова телевизия и БТА.
По думите му, ако с оставката му спрат да загиват деца, ще я подаде веднага, но не смята, че това ще се случи. Вълчев изтъкна, че като сегашното ръководство на АПИ си подаде оставките, ще стане както всеки друг път и добави, че много неща са забавени и ще се забавят още повече. Според него АПИ винаги е отговаряла на всички сигнали.
Йордан Вълчев посочи, че участъкът, в който загина 12-годишната Сияна, не е в най-доброто си състояние и призова към по-засилен контрол на отсечката, понеже тежкотоварните автомобили редовно създавали предпоставки за пътни инциденти.
От АПИ обясниха и защо е имало няколко различни ограничения в участъка, където стана катастрофата със Сияна, като според Агенцията полицията е препоръчала скоростта в района да се намали до 70 км/ч., но АПИ решила да я намали до 60 км/ч.
Но след това е установено, че имало нормативна пречка скоростта да бъде намалена от 90 на 60 км/ч и знаците са върнати на 70 км/ч, а след тях има такива за намаляване на скоростта до 60 км/ч.
Припомняме, че по-рано днес се проведе протестно шествие, организирано от "Ангели на пътя", която започна от Съдебната палата и приключи пред сградата на АПИ, където протестиращите поискаха оставката на Йордан Вълчев.
Европейски център за транспортни политики (ЕЦТП) излезе с позиция за действията на АПИ, като настоя за "поемане на отговорност веднага, не оставки в момента и снишаване".
"Оставки след критични ситуации, като настоящата, е нещо, което, както времето доказа, е чисто и просто избягване на отговорност. И назначаване на следващите, отмятащи ден след ден с безразличие, докато по пътищата хора загиват или биват ранявани", посочва ЕЦТП в позицията си.
Центърът изтъква, че не искал оставки, а изисква "да се върши реална работа". ЕЦТП дава 10 дни, считано от днес, на ръководство на АПИ да посочи конкретни мерки и срокове за ефективни и смислени действия по отношение на пътни участъци, за които през последните години са подавани множество сигнали, като ЕЦТП дава конкретни примери:
- Златна Панега - Плевен - Бяла (I-3)
- Ботевград - Мездра (I-1)
- Лом - Козлодуй (II-11)
- Бяла Слатина - Искър (II-13)
- Магистрала "Хемус" A2
- Магистрала "Тракия" A1
- Тунела "Шипка" I-5
Освен това ЕЦТП настоява заедно със сдружение "Ангели на пътя" да бъдат приети от председателя на АПИ и той да се ангажира с ясни срокове за действия за оправяне на пътищата.
Освен това ЕЦТП напомня и че "за пътната безопасност отговорност носят и много други институции в Република България, които няма да оставим да се снишат само, защото фокусът в момента е върху АПИ. Крайно време е всички да разберат, че този път чиновническото безразличие няма да бъде подминато".
projekt
на 07.04.2025 в 13:55:13 #2докато проблемите се замитат с подаване на оставки ще е така. трябва затвор. спомням си когато направиха инспекция и се оказа че е откраднат асфалта на Северната тангента......прокуратурата не направи нищо. толкова хора са се подписали че всичко е както трябва и проекта е изпълнение - проектанти, архитект, надзор, представители на общината....всички са се подписали, т.е. излъгали.....но нищо. а и в България оставката обикновено означава че от министерство 1 отива в министерство 2. това е. няма наказание, няма санкции. просто отива в друго министерство да върши безобразия. а ние продължаваме да губим децата си заради корумпираността на индивиди като тоя
oxoo
на 07.04.2025 в 13:43:29 #1Какво значи твоето"ако",кой трябва да ти набие в главата,че нищо никой не е правил,включително и ти,без теб ще спре БГ ли,то отдавна е спряло,махай се,не си адекватен за тоя пост,а като човек си пълен боклук,за да не знаеш какво е чест и достойнство!