Проблемите в пътищата са от много години и ако оставката ми ги реши, съм готов да я подам. Това заяви изпълнителният директор на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Йордан Вълчев на брифинг, предадоха Нова телевизия и БТА.

По думите му, ако с оставката му спрат да загиват деца, ще я подаде веднага, но не смята, че това ще се случи. Вълчев изтъкна, че като сегашното ръководство на АПИ си подаде оставките, ще стане както всеки друг път и добави, че много неща са забавени и ще се забавят още повече. Според него АПИ винаги е отговаряла на всички сигнали. 

Йордан Вълчев посочи, че участъкът, в който загина 12-годишната Сияна, не е в най-доброто си състояние и призова към по-засилен контрол на отсечката, понеже тежкотоварните автомобили редовно създавали предпоставки за пътни инциденти.

МВР: Шофьорът, убил Сияна, имал над 20 нарушения

МВР: Шофьорът, убил Сияна, имал над 20 нарушения

Пътният участък край Луковит бил известен с опасността си

От АПИ обясниха и защо е имало няколко различни ограничения в участъка, където стана катастрофата със Сияна, като според Агенцията полицията е препоръчала скоростта в района да се намали до 70 км/ч., но АПИ решила да я намали до 60 км/ч.

Но след това е установено, че имало нормативна пречка скоростта да бъде намалена от 90 на 60 км/ч и знаците са върнати на 70 км/ч, а след тях има такива за намаляване на скоростта до 60 км/ч.

Припомняме, че по-рано днес се проведе протестно шествие, организирано от "Ангели на пътя", която започна от Съдебната палата и приключи пред сградата на АПИ, където протестиращите поискаха оставката на Йордан Вълчев.

Експерт вижда некачествената настилка като причина за смъртта на Сияна

Експерт вижда некачествената настилка като причина за смъртта на Сияна

Не трябва винаги вината да се свежда до конкретния шофьор

Европейски център за транспортни политики (ЕЦТП) излезе с позиция за действията на АПИ, като настоя за "поемане на отговорност веднага, не оставки в момента и снишаване".

"Оставки след критични ситуации, като настоящата, е нещо, което, както времето доказа, е чисто и просто избягване на отговорност. И назначаване на следващите, отмятащи ден след ден с безразличие, докато по пътищата хора загиват или биват ранявани", посочва ЕЦТП в позицията си.

Центърът изтъква, че не искал оставки, а изисква "да се върши реална работа". ЕЦТП дава 10 дни, считано от днес, на ръководство на АПИ да посочи конкретни мерки и срокове за ефективни и смислени действия по отношение на пътни участъци, за които през последните години са подавани множество сигнали, като ЕЦТП дава конкретни примери:

- Златна Панега - Плевен - Бяла (I-3)

- Ботевград - Мездра (I-1)

- Лом - Козлодуй (II-11)

- Бяла Слатина - Искър (II-13)

- Магистрала "Хемус" A2

- Магистрала "Тракия" A1

- Тунела "Шипка" I-5

Освен това ЕЦТП настоява заедно със сдружение "Ангели на пътя" да бъдат приети от председателя на АПИ и той да се ангажира с ясни срокове за действия за оправяне на пътищата.

Освен това ЕЦТП напомня и че "за пътната безопасност отговорност носят и много други институции в Република България, които няма да оставим да се снишат само, защото фокусът в момента е върху АПИ. Крайно време е всички да разберат, че този път чиновническото безразличие няма да бъде подминато".

Премиерът очаква анализи за радиусите и завоите на пътя, при който загина Сияна

Премиерът очаква анализи за радиусите и завоите на пътя, при който загина Сияна

Росен Желязков изтъкна, че у нас има изначални проблеми с пътната инфраструктура