Colt В края на миналата седмица официално бе обявено, че немско-американският концерн DaimlerChrysler AG оттегля финансовата си подкрепа от японския си партньор Mitsubishi, съобщиха от Speed-Press.

Бъдещето на японската компания вече не изглежда толкова сигурно. Това се разбра на учредителното събрание на борда на директорите на концерна DaimlerChrysler AG, на което бе решено да се оттегли финансовата подкрепа за доскорошния японски партньор.
Daimler Chrysler притежава 37 % от Mitsubishi.

Макар и очаквана от известно време заради финансовите загуби на Mitsubishi, новината за "развода" между компаниите шокира автомобилната индустрия. В последните години двата концерна работеха доста усърдно върху съвместни проекти, някои от които са Smart Forfour и Mitsubishi Colt.

Двата модела използват еднаква платформа, двигатели, окачване, скоростна кутия и спирачки. Освен това ще се произвеждат и в един и същ завод в Гент, Белгия.

Едни от по-ранните планове предвиждаха в Mitsubishi да бъдат инвестирани 6.5 млрд. долара. Предполагаше се, че тези средства ще бъдат изразходвани за увеличение на пакета акции, с което на практика DaimlerChrysler трябваше да погълне Mitsubishi Motors. Това обаче не бе подкрепено от мнозинството акционери в автомобилния гигант.

Планът за изкарване на Mitsubishi от финансовата криза, който японците предложиха на концерна, предвиждаше по-сериозно финансовото обвързване между двете компании.
Решението на DaimlerChrysler е да ограничи участието си в делата на партньора си с изключение на няколко направления: съвместна разработка на новия план и проектен ред, както и включване на собствени специалисти в мениджърския екип на Mitsubishi Motors.
Немските специалисти ще форсират изпълнението на програмата по преструктуриране и извеждането на компанията на безопасно финансово положение.

Юрген Шремп заяви, че DaimlerChrysler не може повече да санира огромните дългове, които има Mitsubishi, поради което правилният финансов ход е да се излезе от този джойнт-венчър.