Живеещият в Калифорния, САЩ, Тери Кени изобрети гениален начин за добиване на енергия, съобщи speed-press.com.
Използвайки преминаващите по магистралата товарни камиони, той смята, че може да добива между 5000 и 7000 кВ/ч енергия на ден, достатъчна за 1750 домакинства.
Принципът на действие всъщност е много прост - на пътя се монтират големи метални плочи, които са равни с него, свързани с компресор, съдържащ хидравлична течност.
Когато камионът мине през плочата, се получава голямо налягане на течността, което може да се използва за завъртане на генератор.
Планът е металните плочи да са със специален дизайн, който да не възпрепятства движението на тежките камиони, да не уврежда гумите им и да може да издържа на тегло от 82 тона.
Също така се планира и създаването на по-малки плочи, които да „хващат" енергията на леките автомобили.
todir
на 06.05.2008 в 23:22:07 #15Пешо въздушното съпротивление си е чиста загуба
Вятъра трябва да ловят 
isak
на 06.05.2008 в 20:01:49 #14Не искам да обиждам човека ама май и той не знае, или може би знае ама не иска да каже, което е по-логично.
pesho
на 06.05.2008 в 19:31:37 #13Да, така е. Абе изобщо цялата тази идея би имала смисъл само в един-единствен случай: ако по време на движението на МПС-то се отделя някаква неоползотворена енергия, която се губи някъде, и ти да успееш точно тази изгубена енергия да хванеш за произвоство на ток. Всичко, което е различно от този концепция, е преливано от пусто в празно, физическа безсмислица. А доколкото знам, в МПС-тата такава изгубена енергия е само топлината - на двигателя, по спирачните дискове, по триещите се части. Не става ясно как тоя гений от калифорния е успял точно тази енергия да оползотвори...???
isak
на 06.05.2008 в 19:06:44 #12Pesho Ако имат това в предвид, не са измислили нищо ново, понеже вече има автомобили, които използват подобен начин за получаване на ток. За хибридните и електро автомобили говоря. При използване на спирачки, вместо да се трият дисковете с феродото и енергията да се губи като топлина, се използват генератори които зареждат поне с малко батериите. И там системата е много по-проста, не като тази с сума ти скъпи инсталации. Ако целта е да се намалят вредните емисии да се използва вече проверения метод. Само че няма да могат да го използват за домакинствата, а токът ще е за камиона. (Все пак и тои има нужда от ток, който в момента си набавя от двигателя).
pesho
на 06.05.2008 в 18:58:41 #11има ефект само по нанадолнище, и то ако не натискса спирачки, а се забавя от плочите (иначе нали после пак ще трябва да ускорява). на равно и нагоре е за сметка на горивото на камиона, тоест нищо не се печели, даже се губи (по-ефективно ще е ако същият дизел се изгори в дизелов електрогенератор). връщането на плочата не е на загуба, ако тя е многократно по-лека от камиона.
isak
на 06.05.2008 в 18:57:20 #10Искаш да кажеш, че вместо потенциалната използват кинетичната енергия. Няма значение кое от двете е. И двете са в камиона. Ако използваш движението му и масата му, то след като отнемеш част от тая енергия за да правиш ток, тя трябва да се наваксва, заштото кинетичната енергия е пряко свързана с масата и скоростта. От масата не можеш да отнемеш, следователно ще отнемеш от скоростта. И така ако не се използва повече гориво за компенсиране на тези загуби, тирът ще спре.
PacMan
на 06.05.2008 в 18:37:47 #9а кой казва че гравитацията отделя енергия? масата и инерцията са ключовете тук.....
isak
на 06.05.2008 в 18:33:10 #8Явно аз не мога да обясня правилно, че гравитацията не може да отделя енергия, а само да преобразува. Механизми, хитринки, техники всичко мойе да се измисли, ама все още стои въпросът за смисъла от цялата работа. Още веднъж ще цитирам Шуменец: Безплатен обяд няма.
PacMan
на 06.05.2008 в 18:17:48 #7Естествено че тук ключовия фактор е гравитацията. Нека малко да поразсъждаваме... Плочите не е нужно да хлътват много може би само 1-2 милимитера са достатъчни, като се вземе напредвид една примерна площ на плоча от да речем 2x10 метра т.е. 20x100 дециметра като умножим и по 0,01дециметра на потъването получаваме около 20 литра течност.... Изтласкана единствено от тежеста на камиона и товара(като предполагаме че повърхността на плочата е с близки параметри на триене и твърдост до тази на асфалта) Приемаме и че имаме наредени такива плочи в продължение на 200-300 метра една след друга....и че ръбовете на допиращите се плочи имат скосяване на една от двете( тази която е неповдигната) за да улесни прехода от една плоча на друга.... И връщането на плочите нека да става със пружинен механизъм.... и още и още.....сега ме мързи да пиша но ми хрумват доста други неща и хитирнки който вероятно ще сеползват в такава система....... п.п. даже като се замисля дори 1 мм потъване е много при подобни параметри на системата.....
isak
на 06.05.2008 в 18:05:20 #6Шуменец Пуснато на: 06.05.2008, 16:55 "Безплатен обяд няма..." ---------------------------------------------- Точно така.
isak
на 06.05.2008 в 18:02:40 #5Добре е да има нови идеи ама е добре и те теоретично да имат някакъв шанс да се получат. А тази няма (поне според мен). Гравитацията сама по себе си не е източник на енергия. За да действа силата и, то на тялото трябва да има вложена енергия, така наречената потенциална енергия. Колкото камионът хлътва, толкова той губи потенциалната си енергия. Но тя трябва да се възвърне някак си (хората са го измислили - гориво). Ако вземеш една круша и я вдигнеш, като по този начин и вкарваш енергия, после я пуснеш тя ще отдели точно толкова, колкото си и вкарал. Другото е че като нагнетяваш флуида му вкарваш енергия, но после му я отнемаш чрез генератора и получаваш ток. След това той няма необходимата енергия, за да върне плочата. (Термодинамика и Механика на флуидите). Нямам нищо против да направят прототип ама ще хвърлят пари на вятъра. Но ако теоретичната част им куца, нищо няма да направят.
Шуменец
на 06.05.2008 в 17:55:19 #4Ние в България имаме по-голям опит в ползването на енергия ''аванта''. Преди време нашенец през чието лозе минавал високоволтов далекопровод си беше вдигнал една саморъчно направена бобина на един прът на около 10-тина метра височина и от индуцирания ток си беше осигурил осветление (макар и слабо) на вилата. После го принудиха от енергото да я махне понеже реално чрез бобината променя средата за пренос на високоволтовия ток и на практика краде от него. Безплатен обяд няма...
isak
на 06.05.2008 в 17:44:02 #3Ли 1. За 4 мегавата едва ли ще стигнат стотина метра. Пак и доколкото разбрах тези плочи щели да бъдат някакви специални (т.е. скъпи), след това хидравлични компресори, тръбна мрежа за пренасяне на флуида, турбина, генератор, след това синхронизатор за да се предаде на енергийната мрежа и още много други. Едва ли ще е малко пари. 2. Много добре разбрах че е от гравитацията. Ама виж какво се получава. Камионът стъпва на плочата, тя потъва, отдава енергия на флуида. Но проблема идва когато доиде следващата плоча, там има стъпало което трябва да се изкачи, това означава загуба на кинетична енергия за натрупване на потенциална (по закона за запазване на енергията). Това води до повишаване на разхода. Ако не си съгласен с това си отвори учебника по физика от 8 клас. 3. Това за легналите полицаи ако питаш мен е една недомислица. На запад вече го разбраха, защото почти не ги използват, докато ние слагаме още и още. Не може заради един кретен, който не спазва ограниченията да трошиш колите на още 100. Пълна глупост. 4. Това за негъра е яко
isak
на 06.05.2008 в 17:15:38 #2Ха-ха-ха, мечтатели. То ако беше толкова лесно досега да са го направили. Няма как да стане. Първо: Инвестициите за тези пътища ще са толкова големи, че с тези 7000kW ще имат да се изплащат с векове. Пак и не се казва за какъв участък от пътя ще се генерира тази мощност. Второ: Тази енергия трябва да дойде отнякъде. Както те казват от тировете, а тировете откъде я вземат? От горивото. Следователно този ще прави ток на гърба на фирмите превозвачи и то много по-малко, отколкото те ще трябва да вложат за допълнително гориво, заради КПД-то. Това води и до повишаване на вредните емисии. Затова със сигурност ще излезе по-евтино по стария начин - от АЕЦ-а. Трето: Идеята е важна, но понякога реализацията на тази идея е по-важна. Никой не казва как точно ще се намали триенето и повредите по окачването. Понеже между плочите ще се получат стъпала. Четвърто: Кой ще връща плочите обратно след като тирът е минал. И за там ще трябва енергия. Затова моят съвет е този да си стои на задника, да си яде McDonalds-а, да си гледа живота и да не мисли за глупости.
Рошко
на 06.05.2008 в 16:55:03 #1Аз имам друга идея! Какво ще кажете за електроенергия от пръскащи се комунистически тикви?