След "балансираната" ситуация през януари (-0.3%) и обнадеждаващия ръст от 8.7% през февруари, през март европейският автомобилен пазар отново пое надолу.

Според данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители(ACEA), през изминалия месец, новите регистрации на континента са се понижили с 9.5% до ниво от малко над 1.65 милиона коли.
В следствие на това резултатът от първото тримесечие на 2008 година е под този (с 1.7%) от същия период на миналата.

Единственото радостно събитие в случая е това, че спадът би бил още по- голям, ако не беше отличното представяне на новите страни членки, в това число и България.
Групата подобри представянето си през март с 3.5% (до 102 955 автомобила), а резултатът за първата четвърт на годината подскочи с 14.7% (до 302 012 единици).

През март, новите регистрации в Западна Европа са се понижили с 10.2%, като единствените две страни, които регистрираха ръст в продажбите са Великобритания и Португалия със съответно 0.5% и 5.2%.
Сравнително стабилно беше положението и на френския пазар, където през март са били закупени само с 0.5% по- малко нови коли в сравнение със същия месец на 2007.

Само четири марки са успели да подобрят продажбите си в Европа през март, като най- впечатлящо е представянето при smart, където се регистрира увеличение от 102.5%.
С ръст могат да се похвалят също така Nissan (+36.7%), Dacia (+30.8%) и Mini (+21.2%).

С увеличение в реализацията за първото тримесечие на годината могат да се похвалят осем марки: Fiat (+3.1%), Dacia (+79.9%), BMW (7.1%), Mini (+31.3%), smart (+72.6%), Nissan (+47.6%), Mazda (+5.3%) и Kia (+4%).

Източник: auto-press.net