След "балансираната" ситуация през януари (-0.3%) и обнадеждаващия ръст от 8.7% през февруари, през март европейският автомобилен пазар отново пое надолу.
Според данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители(ACEA), през изминалия месец, новите регистрации на континента са се понижили с 9.5% до ниво от малко над 1.65 милиона коли.
В следствие на това резултатът от първото тримесечие на 2008 година е под този (с 1.7%) от същия период на миналата.
Единственото радостно събитие в случая е това, че спадът би бил още по- голям, ако не беше отличното представяне на новите страни членки, в това число и България.
Групата подобри представянето си през март с 3.5% (до 102 955 автомобила), а резултатът за първата четвърт на годината подскочи с 14.7% (до 302 012 единици).
През март, новите регистрации в Западна Европа са се понижили с 10.2%, като единствените две страни, които регистрираха ръст в продажбите са Великобритания и Португалия със съответно 0.5% и 5.2%.
Сравнително стабилно беше положението и на френския пазар, където през март са били закупени само с 0.5% по- малко нови коли в сравнение със същия месец на 2007.
Само четири марки са успели да подобрят продажбите си в Европа през март, като най- впечатлящо е представянето при smart, където се регистрира увеличение от 102.5%.
С ръст могат да се похвалят също така Nissan (+36.7%), Dacia (+30.8%) и Mini (+21.2%).
С увеличение в реализацията за първото тримесечие на годината могат да се похвалят осем марки: Fiat (+3.1%), Dacia (+79.9%), BMW (7.1%), Mini (+31.3%), smart (+72.6%), Nissan (+47.6%), Mazda (+5.3%) и Kia (+4%).
Източник: auto-press.net
Striker
на 17.04.2008 в 13:20:03 #4Такава е тенденцията просто. Заплатите в Европа не растат главоломно(за съжаление), но пък цените на автомобилите се вдигат. А и с това евро, което е на път да задмине Британския паунд...
Luftflotte Eins
на 16.04.2008 в 15:36:52 #3От ръст се нуждаят само чифутските лихвари, но не и нормалните хора ! Кво ми мрънкат за шибаните си таратайки с части 90% произведени из шубраците на Азия и Латинска Америка. Цената на колите се удвои за последните 10 години, а качеството им спадна също двойно. Аз лично не вярвам, че някое от днешните произведения на автомобилната мафия би изкарало 30 години без да се разпадне на съставните си части.

qq
на 16.04.2008 в 11:27:34 #2Те тези камери по варненските крастовища са за да има къде да кацат чайките ...
SoMe_BoDy17
на 16.04.2008 в 11:23:02 #1хехех, ми купих си БМВ 4истак нов и ми го гепиха! хахах мноо ми е весело, въпреки 4е във Варна по4ти на всеки светофар има по няколко камери, не успяха да ми намерят коли4ката! купувай коли народе!