Тази мярка се приема от специалистите като очаквана. Досега Maserati се отразяваше отрицателно на финансовите резултати на Ferrari, която отчита рекорден ръст през последните години. Причината е във високите инвестиции, вложени в Maserati.

В същото време Alfa Romeo се нуждае от компания като Maserati, която да й помогне при навлизането на чуждестранни пазари.
"Според сделката Alfa Romeo и Maserati формират близко търговско и техническо сътрудничество особено за големите пазари", посочва компанията майка FIAT в официалното си изявление.

Alfa Romeo не присъства в САЩ от 1991 г., а плановете за завръщане през 2007 г. бяха спрени от бившите мениджъри на производителя поради спада на продажбите в Европа. В момента компанията се управлява от едни от най-добрите мениджъри в индустрията. FIAT взе за изпълнителен директор Карл-Хайнц Калбфел, преди това на същата позиция в Rolls-Royce, а Maserati бе възложена на Мартин Лийч, бивш шеф на Ford Европа.

Според FIAT Maserati ще продължи да си сътрудничи с Ferrari в областта на двигателите и търговската мрежа.