FIAT представи новия Fiorino при откриването на грандиозния си шоурум в София.

Моделът съчетава отлични технически характеристики, добро пътно поведение и комфорт.
Той е лесен за товарене, надежден и на разумна цена.
Fiorino се произвежда в турския завод на FIAT Tofas, съвместно с PSA Peugeot Citroen и моделите Bipper и Nemo.

Дизайнът е базиран на иновативната идея да се създаде автомобил, чиито външни размери са по-малки от тези на автомобилите в сегмента на малките ванове, но е също толкова просторен и функционален.

Fiorino е с дължина 3,86 метра, 1,72 метра височина и 1,71 метра широчина.
Благодарение на компактните си размери той е лесен за управление в града.
За това спомага и малкият радиус на обратен завой - 9,95 метра.

Значително внимание е посветено и на товарното отделение, което е с обем от 2,5 м3 до 2,8 м3 (при сгъната седалка на пасажера).
Вътрешната дължина е над 1,5 метра (до 2,5 метра при сгъната седалка на пасажера), което е забележително постижение, като се има предвид дължината на автомобила - 3,9 метра.
С товарен капацитетдо 610 кг (включително теглото на водача), новият Fiorino е революция в сегмента на малките ванове.

Товаренето и разтоварването е улеснено благодарение на ниския товарен праг(527 мм), плъзгащите се странични врати и голямата двукрила задна врата.
За по-добро закрепване на товара и повишаване на сигурността са монтирани 6 куки и преграда, която предпазва водача от нахлуване на товара в кабината.

Всичко в кабината е проектирано с цел повишаване на ергономията, акустичния комфорт, климатичния контрол и снижаване на вибрациите.
Затова седалката на водача е комфортна, а благодарение на Т-образно оформеното табло всички уреди са лесно достъпни.


За комфорта при шофиране допринася и климатичната система, която поддържа правилната температура и влажност в кабината и осигурява бърза циркулация на въздуха (8 въздуховода с капацитет от 400 м3 на час).
Модерната аудио-телематична система на борда на Fiorino съдържа радио със CD и MP3 плейър и Bluetooth.

Двигателите са 1,4-литров бензинов с мощност 73 к.с. и турбо дизелов 1,3-литров мотор Multijet с мощност 75 к.с.
В съчетание с 5-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия, турбодизеловият 1.3 Multijet двигател е абсолютен технологичен лидер.

Kонсумацията му на гориво е ниска (4,5 литра/100 км комбиниран разход, или безпроблемно изминаване на 1000 км с един резервоар), емисиите на CO2 са 119 г/км, а шумът е намален благодарение на Multijet системата.
Максималната скоросте 157 км/ч.

Сигурността на новия Fiorino се гарантира от специалната конструкция с различна твърдост, мощните спирачки, подпомогнати от ABS с EBD, триточковите предпазни колани, електрохидравличния усилвател на волана (въздушната възглавница за пасажера, страничните въздушни възглавници и сензорите за паркиране са опции).

Окачването отпред е McPherson, отзад е торсионна греда, а купето е устойчиво на усукване.

„Представяме Fiorino за първи път и разчитаме, че този нов продукт ще се наложи успешно сред българските клиенти. Цените започват от праг под 20 000 лв.", каза Салваторе Ферари, директор продажби пазари вносители Fiat Professional.

Източник: speed-press.com