Германската автомобилна индустрия трябва да инвестира сериозно в технологиите за електрически автомобили и да разработи съоръжения за производство на батерии в Европа, за да се справи с глобалните си конкуренти, заяви пред немския вестник Bild министърът на икономиката Петер Алтмайер.

Алтмайер препоръча компаниите да вложат високи "двуцифрени суми в милиарди" в електромобили, казвайки, че не разбира защо фирмите толкова дълго са се колебали.

Mercedes предизвиква Tesla с електрическа S-класa

Mercedes предизвиква Tesla с електрическа S-класa

Седанът ще се казва EQ S и ще е с по-голям пробег от конкурентите си

Според него германските автопроизводители трябва да разработят модели, които да имат минимум пробега на Tesla, но да бъдат по-евтини.

Необходими са и инвестиции в производството на батерии, предвид очакваното търсене на много милиони електрически батерии, което би помогнало на фирмите да печелят добри пари, посъветва той.

Пет от десетте най-продавани електромобили в света са китайски

Пет от десетте най-продавани електромобили в света са китайски

Tesla Model S е едва на трето място

"В противен случай ще трябва да приемем, че голяма част от добавената стойност ще бъде произведена в Азия или САЩ, вместо тук при нас", каза Алтмайер, цитиран от Reuters.

Германската автомобилна индустрия, която гарантира около 800 000 работни места в най-голямата европейска икономика, се бори с глобална реакция срещу дизеловите коли, след скандала "Дизелгейт" през 2015 г.

Скоро BMW няма да е това, което беше. Пуска масово производство на електромобили

Скоро BMW няма да е това, което беше. Пуска масово производство на електромобили

До 2020-а фирмата представя 12 нови модела на батерии

За да се намали нивото на замърсяване и да се избегне пълна забрана на дизеловите автомобили, гигантите VW, Daimler и други ускориха развитието на електромобилите.

Новото германско коалиционно правителство планира да облекчи данъчната тежест на шофьорите на електрически автомобили, да осигури най-малко 100 000 допълнителни зарядни станции в цялата страна и да субсидира споделянето на автомобили, за да даде тласък на преминаването към по-екологичен транспорт.

Манията по "гигафабриките" на Tesla обхвана и Европа. Daimler прави такава в Германия

Манията по "гигафабриките" на Tesla обхвана и Европа. Daimler прави такава в Германия

Производствени центрове са планирани още в Швеция, Полша и Унгария

Също така има планове да се осигури финансиране за изследвания в областта на автономните автомобили и да се подкрепи създаването на производство на батерийни клетки в Германия.

Автопроизводителите трябва да работят върху създаването на платформа за информационни технологии за самоуправление на автомобили, която да бъде най-добрата в света.

"Първите безопасни самоуправляващи се автомобили трябва да работят с немски технологии", категоричен е той.

2017: Възходът на електрическите автомобили

2017: Възходът на електрическите автомобили

Те изминаха дълъг път през последните 12 месеца

Германските компании също трябва да работят с други европейски фирми за разработване на европейско производство на батерийни клетки.

Според министъра така ще се гарантират стотиците хиляди работни места, които в момента подпомагат автомобилната индустрия и тази на нейните доставчици.