Honda Motor Co. обяви, че е създала следващо поколение дизелов двигател, който има емисии на отработени газове на равнището на бензинов агрегат. Така новият дизел отговаря на изискванията на най-стриктните американски и европейски норми, без да ползва урея, съобщават от Automediapro.

Много автомобилни производители използват системи за контрол на емисиите от дизелови двигатели, на базата на урея. Пораждат се проблеми поради нуждата уреята да се допълва в процеса на използване, а това правят малко водачи.

Ако Honda започне производство на новото поколение дизели, според експерти това би довело да ефекта, който предизвика въведеният през 1974 г бензинов двигател CVCC на фирмата. Това беше първият двигател отговарящ на изискванията за вредните емисии по онова време, без да използва каталитичен конвертор. „Точно както CVCC, двигателят който беше революция в бензиновите агрегати, днес ние проправихме пътя и към чистите дизелови двигатели", казва шефът на Honda Такео Фукуи.

Технологията на Honda използва три стадия за да преобразува вредните азотни окиси в отпадните газове на дизеловия двигател в безобиден азот. Новото е, че Honda използва амоняк за да пречиства дизела. Новият каталитичен конвертор за дизелови двигатели елиминира вредния азотен окис (NOx) в три етапа.

Става ясно, че катализаторът има два слоя. Първият абсорбира азотните окиси от отработените газове и преобразува част от тях в амоняк. Вторият слой на катализатора поглъща този амоняк. На по-късен етап от процеса амонякът влиза в реакция с останалия азотен окис, като го преобразува до безвреден азот.

Honda обяви, че ще започне серийното производство на чистия дизел до 3 години. Новата технология на Honda беше демонстрирана в техническия център на фирмата в Хaга-Maчи, префектура Точиги.