На 30 юни 2006 в Швалбах, Jaguar показа първите снимки на новия XKR, чиято световна премиера ще се състои на 18 юли в рамките на автомобилното шоу в Лондон.
Както всеки „спринтьор" на британската марка, и новият модел блести с уникален благороднически стил, съчетан със завидни технически способности.
Разработен във версии Coupe и Cabrio, XKR продължава традицията на Jaguar в производството на спортни автомобили с атрактивна и самоуверена визия, които благодарение на истинското „богатство" под красивата външност, осигуряват агресивно поведение на пътя и максимално удоволствие от шофирането.
Купето на новия Jaguar XKR е с максимално олекотена алуминиева монококова структура, която спомага за намалено тегло (1595 кг) и повишена с 31% устойчивост спрямо предходния модел в серията.
Сравнен с конкурентите в класа си, новият XKR е по-лек с около 180 килограма, а стабилността му на пътя е по-добра с близо 90%.
Визията на новия XKR е много по-спортна и агресивна от тази на предшественика му - съвсем в духа на марката, предната част е издължена, а профилът е максимално нисък.
Елегантния вид се допълва от силно скосено предно стъкло и нови отличителни белези във визията на Jaguar - два вентилационни отвора, разположени отстрани на двигателя, и овална предна решетка, която при новия XKR заменя „острата муцуна" на предшественика.
Снимки на Jaguar XKR: 1, 2, 3, 4, 5, 6.
Както отвън, така и отвътре личи стилът на истинския благородник - чисти, опростени и модерни форми съжителстват с последните технически нововъведения.
Цялото оборудване е поставено с внимание към шофьора и е подчертано спортно - основна роля за това имат специалните ергономични кожени седалки, разположени малко по-ниско от нормалното, за да подсилят усещането за пилотиране на истински „спринтьор".
В същото време, по-дългата база (4,79 м) и повечето вътрешно пространство позволяват задната седалка да е удобна за още двама души.
Основните функции на шофьорското табло са поети от цветен дисплей с висока резолюция, където може да се появи цялата информация, която е важна по време на пътуването - скорост, предавки, налягане в гумите, навигационни инструкции и др.
Друг 7-инчов touchscreen е разположен в средата на арматурното табло между шофьорската и „навигаторската" седалка и чрез него могат да се контролират климатичната инсталация, както и аудио или телефонната система.
Управлението на модела е поето от патентованата система Servotronic 2, адаптирана за оптималното представяне на чистокръвния „спортист".
Иновационните технологии са намерили място и в уникалната Smart Key System на Jaguar, която позволява стартиране само с бутон без ключ и дори запалване на двигателя от разстояние.
Максимално олекотеният 4,2-литров V8 двигател осигурява мощност от 420 к.с. и в същото време отговаря на американските изисквания за вредни емисии и на тези по Euro 4.
С максимален въртящ момент от 560 Nm при 4000 об./мин XKR-купе ускорява за 5,2 сек от 0 до 100 км/час, а максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/час.
За управлението на мощния двигател се грижи 6-степенна автоматична скоростна кутия Jaguar Sequential Shift, а за първи път при Jaguar се предлага възможността за превключване на скоростите направо от волана.
Спирачната система на новия XKR е изцяло обновена, а спирачните дискове са с увеличен диаметър (от 326 на 355 мм) и дебелина (от 30 на 32 мм) и осигуряват на Jaguar XKR надеждно спиране във всякакви условия.
Оптималното представяне се допълва и от четириканална ABS и от системите за електронно разпределение на спирачното усилие, хидравлично подсилване на спирачките и електронна ръчна спирачка.
Наред с атрактивната визия и оптималното техническо представяне, сигурността на шофьора, пътниците и пешеходците също е сред нещата, на които екипът на Jaguar е обърнал голямо внимание.
Олекотената и изключително издръжлива алуминиева структура е доста по-безопасна и стабилна при евентуален инцидент, а интегрираната патентована система Pedestrian Impact намалява драстично риска от сериозно нараняване на пешеходец при сблъсък, благодарение на повдигащия се преден капак и оставеното разстояние над и пред двигателя.
За безаварийното пътуване се грижат и системи като Adaptive Cruise Control, Dynamic Stability Control плюс Traction Control (Trac DSC) и Tyre Pressure Monitoring System с опционални run-flat гуми, които позволяват движение при спукани гуми.
Новият XKR вдига високо летвата за съперниците си в класа на атрактивните „спринтьори".
Той е по-бърз, по-лек и определено по-красив от предшественика си, но и доста по-оптимизиран технически, с което превъзхожда конкуренцията в класа си.